One in a million

Alla inlägg den 30 maj 2024

Av Sarplaninac - Torsdag 30 maj 19:08

Sista promenaden med bara Zavannah idag.

Så underbart vackert och fridfullt i skogen.

Nu har jag fått distans till dansken igen, när det gått några dagar, och jag ser allt det vackra igen, är glad för mitt jobb, vänskap med olika människor här I Skåne, glad för mitt lilla hus, och hundarna, mina barn, och jag har återfunnit friden inom mig.

Jag har ett fantastiskt liv här.

Av Sarplaninac - Torsdag 30 maj 17:06

Idag fick jag sova till klockan åtta. Det gjorde en kæmpeforskel for mig.
Jag vaknade glad och utvilad.

Idag har fixat en massa administrativt, och sen åkt till Örkelljunga för cellprovtagning. Mitt sista test i december, i Danmark, var inte helt normalt, och man vilke därför att ett nytt skulle tas om ett halvår.

Det är så gjort nu, och jag får svar om 6-7 veckor.
Hoppas bara att det inte är något med cancer..

Jag har också gått en promenad med min vän jägaren, Zamara och Zoe. Så härligt att se dem tillsammans.

Det har varit omvaxlande regn och sol här idag. Just nu är det sol, och jag sitter ute med en öl I handen och Zavannah som sällskap.
Zamarah sover, trött efter bus med Zoe.

Av Sarplaninac - Torsdag 30 maj 00:02

Efter en bra kväll med en supertrevlig och rolig kollega, kom jag hem till hundarna vid 2230.
Ett litet glas vin, och några knäckemackor.

Promenad I skogen med dottern och hundarna. Plötsligt slog den stora tröttheten till, och jag blev alldeles matt, benen som gelé, och jag undrade hur jag skulle orka gå hem.

Väl hemma, gick det fem minuter, sen öppnade himlen sig, och regnet öste ned.
Vi hade i alla fall tur med vädret.. Ha ha
Godnatt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards