One in a million

Alla inlägg den 31 maj 2024

Av Sarplaninac - Fredag 31 maj 23:25

Efter åska, regn och ett lynnigt väder under dagen, blev kvällen magisk.

Efter en fin kväll på jobbet, gick dottern och jag en härlig promenad med hundarna.

Dimman steg upp från marken, nattskärrans lockande, och en svag rosa strimma mellan träden.

Som alltid, vandrar min far med mig i tanken, och jag kan förnimma hans närvaro i allt det vackra.

Nyss satt jag I den lilla ekan, och min far skulle lära mig ro.
Vi fiskade, tog upp nät fulla med glittrande fiskar.
Vi plockade bär och svamp i skogen, gjorde upp eld och grillade korv.
Och om vintern, på skidor i skogen, den slitna gamla ryggsäcken, en thermos med varm choklad och ostsmorgåsar.

Sedan var han bara borta. En blinkning i universum, och alla spår av min far var suddat ut.
Jag saknar honom..

Av Sarplaninac - Fredag 31 maj 15:22

Idag är en bra dag.

Kvällsjobb:)

Av Sarplaninac - Fredag 31 maj 08:39

Godmorgen
Vaknar strax efter åtta, till sol, och helt av mig själv.
Fantastiskt att sova så gott.

Idag är det jobb som gäller, men först kaffe och hundpromenader, och en sväng till landhandeln för inköp av hundmat.

Igår somnade Zavannah så här tätt på mig, under täcket på mitt bröst. Kan ju bara inte finnas bättre sätt att somna på..

Nu är andra koppen kaffe uppdrucken, och jag ska sätta fart..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards