One in a million

Direktlänk till inlägg 11 maj 2020

Mardrömsmaraton

Av Sarplaninac - 11 maj 2020 09:33

Vi är på en båt, jag ser en nedsmält stekpanna på spisen, den är orange och halvt förkolnad.
Min dotter bakom mig skriker, mamma det exploderar, gasolen, hoppa.

Vi springer mot aktern, hela tiden med känslan att jag inte kommer hinna, jag snubblar, tar mig upp igen, springer och hoppar så långt ut det går från aktertoften, men samtidigt exploderar gasolen, jag känner tryckvågen i ryggen, och hur värmen från den bränner mig.

Vaknar på land. Förstår inte hur jag kom iland. Mina kläder är blöta och jag känner mig konstig och rädd. Min dotter ringer 112, efter flera försök lyckas hon, men kvinnan på larmcentralen tar oss inte på allvar. Hon skojar och skrattar bort det hela.
Min ångest når helt nya nivåer, jag känner mig sjuk skadad och rädd, men ingen bryr sig.

Jag vaknar, vill inte somna om. Ser med oseende ögon ut i mörkret, känner efter Neah som ligger bredvid mig i sängen, när jag rör vid henne makar hon sig närmare mig, lägger sig halvt upp på min rygg, som om hon anade min känsla i natten.

Morgonen bjuder på isande vindar, sol och några få plusgrader.
Jag har släpat pallar, efter morgonkaffet, och gjort ett provisoriskt staket för att hålla hundarna borta från plankbygget.

 
 
Amisa

Amisa

11 maj 2020 11:01

Oj, vilken kontrast mellan drömmarna i ditt inre liv och idyllen på utsidan!
Drömmar är som budskap från vårt undermedvetna jag. Vad tror du drömmen försöker säga dig?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sarplaninac

11 maj 2020 11:17

Att jag är skräckslagen i mitt inre över saker i det yttre som jag inte har någon som helst koll på. Sen är det svårt att veta riktigt vad som är vad, hela jag är ju mer eller mindre ett vandrande trauma med ptsd och så mycket hemskheter i bagaget att om jag skrev om det här skulle många människor säkert bli hemskt illa berörda.
Jag ska ta upp det med min psykolog nästa tillfälle

 
Amisa

Amisa

11 maj 2020 13:08

Sol på dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sarplaninac

11 maj 2020 13:08

Tack :) Hoppas den lyser hos dej också

 
Anki

Anki

12 maj 2020 06:34

Hemska drömmar ... önskar du får hjälp så de försvinner ...
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Sarplaninac

12 maj 2020 07:08

Ja det är jobbigt. Men inatt drömde jag ingen mardröm i alla fall
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Tisdag 30 april 10:43


Nu har vi på slingriga vägar och 8km i EPA-fart, typ 30 km/h kommit till Fagerhult. Hon har inte kastat op, inte ens dreglat. Nu pausar vi lite, sen kör vi mot Markaryd. ...

Av Sarplaninac - Tisdag 30 april 08:25

Godmorgen.... Zavannah tyckte det var en jättebra idé att gå upp 0545 idag. Hon lyckades också med att väcka upp charkan.. Jag är ingen morgonmänniska. Faktiskt är jag en ganska usel sådan *skrattar* Så jag kissade hundarna snabbt i den kyliga...

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 22:50

Vi gick en kvallsrunda jag och dottern. En kort en, med tanke på Zaharah. Nu har lugnet lagt sig över det lilla huset i skogen. Hundarna sover. Jag med, snart. Jag både ser, känner och märker skillnaden i mitt mående. Även om jag ser ut som ett ...

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 19:11

En dag med sol, och skog.. Vi tog bilen 500 meter typ, bara för att träna och få henne att förknippa bilåkning med något positivt. Fantastisk dag.. Idag var Zaharah ensam en timme ute på gården när jag gick med Zavannah I skogen. När vi kom h...

Av Sarplaninac - Måndag 29 april 07:29

Godmorgen från valphuset. Natten har varit lugn, de har sovit, Zavannah I soffan och Zaharah på golvet. Jag vaknade först av alla, och väckte upp dem redan klockan sju. Dricker kaffe, hundarna har somnat igen, och ser solen komma högre och hög...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards