One in a million

Alla inlägg den 4 december 2022

Av Sarplaninac - 4 december 2022 21:56

Hundarnas och min glädje över återseendet var stor, och ganska omgående tog jag ut dem på varsin 3,5 kilometers runda.

Kallt och rått så inihelvete. Isande kyla genom märg och ben, jag frös, trots dubbla byxor, jackor och mössa.

Två år och 4 månader, det är bara de du behöver härda ut i detta, sen kastar vi loss, sa Dansken i telefonen till mig ikväll.
Jag hoppas verkligen det, men det är en bit kvar, och än har vi bara varit tillsammans i fem månader.. Men Gud ja, vad jag hoppas på det..

Zaray har fått ett jättelångt ben när jag varit borta. Hon hälsar att hon numera har bitit sönder det i mindre delar, och grävt ner det i soffan.. Dejligt..

#dejligt #benisoffan #Zaray #jordenruntsegling #kæreste

Av Sarplaninac - 4 december 2022 19:41

Vid halv ett körde jag från kärleken och Danmark.
Drabbad av en plötslig och akut hunger, svängde jag in på närmaste Rema och köpte med lite cocktailpölser, en påse skräpgodis och en liten nudelrätt med kyckling.

Lyckades sedan slafsa i mig en hel del av detta, samtidigt som jag körde på motorvägen och pratade i telefon med min bästa vän.

Allt lugnt och fint, tills jag kört över bron och hamnade i Sverigelandet. Där blev jag stoppad av polisen i tullen, och jag kände hur min puls ökade markant, och jag trodde nästan mitt hjärtas dunkande skulle höras, när jag hissade ned rutan på bilen och sträckte fram körkortet, det där jag ser ut som en crackhora på heroin, och bara väntade på ögonblicket där de skulle be mig blåsa.

Heldigvis, ett väldigt bra Danskt ord, blev jag inte ombedd att blåsa, och min skenande puls gick långsamt tillbaka till normalläge.

Inte så att jag kör och dricker alkohol samtidigt, men man blir fort bekväm med Danskarnas generösa promillehalt på 0.5, och sen räcker det att köra över sundet, för att bli varse en helt annan gräns, och för ett kort ögonblick blev jag osäker på om gårdagens sena alkoholintag, verkligen hade nått den svenska gränsen..

Hursomhelst, resten av vägen körde jag med ett kæmpe smil  i mitt något trötta ansikte.

#0,5promille #översundet #alkoholbilkörning #blåljus

Av Sarplaninac - 4 december 2022 08:57

Så, hur gick kvällen?
Fantastiskt bra faktiskt.
Jag hade ju redan träffat alla utom tre av dem som kom, även om jag kanske inte direkt kan påstå att jag känner dem.

Men jag pratade lite med alla, lyssnade desto mer på dem, skrattade, drack vin, åt god middag, och klockan blev halv två innan de sista gått och vi kom i säng, och inte en enda gång under kvällen kände jag mig obekväm eller utanför. Det var då sgu dejligt!

Ett par vi varit hemma hos tidigare frågade när de gick om vi ville fira nyår med dem, så något rätt måste jag ha gjort under kvällen ;)) och det gjorde mig glad.

Min kärlek var faktiskt också väldigt söd og rar, han såg på mig med jämna mellanrum, frågade om jag hade det bra, och drog in mig i samtal, och var väldigt kärleksfull.

Så nu är Festen slut, party is over, och jag ska köra hem till Sverige idag. Det känns som om jag varit borta länge nu. Längtar faktiskt hem till hundarna och skogen..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards