One in a million

Alla inlägg den 28 december 2022

Av Sarplaninac - 28 december 2022 17:33

Åh hon är så fin, Zaray, veterinärernas älskling.
Står snällt på bordet och låter de rengöra hennes öron, trots att det gör riktigt ont på henne, och högra örat är något av de värsta de sett på länge, det är så svullet att det knappt går att se och rengöra det på djupet.

Antibiotika, örondroppar(de blir kul) och smärtstillande.
Det var nästan så att hon ville gå in i bilen frivilligt när vi var klara där.

Satte på henne en munkorg, bara för att vara på den säkra sidan, men den hade inte behövts.

#munkorg #öroninflammationhund #sarplaninac #veterinären

Av Sarplaninac - 28 december 2022 12:23

Sover nio timmar, vaknar tröttare än tröttast.
Tar tre timmar, två muggar zoegas och ett antal drag på dampern innan jag ens är halvvaken.

För ett år sedan, bilder kommer upp i mitt flöde..
Neah och min yngsta son.
Minns en mörk, kall och hal natt, E4 på väg mot Helsingborg med en bitskadad aussie.

4 dränage, en plastkrage och 7500kr fattigare, på väg hem i det första gryningsljuset.

Idag är det veterinären med Zaray. Jag försöker ladda energi, men det går trögt..

Ute är det plusgrader och regnet öser ner. Skönt slippa snön åtminstone

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards