One in a million

Alla inlägg den 2 december 2022

Av Sarplaninac - 2 december 2022 10:46

Idag är det min kærestes fødselsdag.
Jag tror att han kommer bli glad över min present..

Körde en sväng på morgonen och handlade lite i närmaste rema 1000 affär, och jag gillar verkligen Danmark och danskarna på många sätt. Det är ett härligt avslappnat folk, och man kan dessutom köpa en flaska vin i vilken matvaruaffär som helst.

Imorgon har min Dansk bjudit hit lite vänner på födelsedagsfest, de flesta har jag träffat någon gång innan, men några är nya för mig.

Jag tänker och hoppas att det blir trevligt, jag kan ju vara lite blyg och ha en aning svårt att komma till min rätt i dessa sammanhang, jag behöver att någon bjuder in och drar med mig i ett samtal, då släpper min blyghet, även över språket, och jag kan ta plats och tycka att det är hur trevligt som helst, annars förblir jag ganska tyst och känner mig mest obekväm.

Jag önskar verkligen många gånger att jag var lite annorlunda, för jag tycker att det är fantastisk roligt att möta nya människor idag, när jag mår bra, men detta är en del av min personlighet, präglad av min uppväxt, åratal av utanförskap, och ett antal misslyckanden i sociala sammanhang genom åren, som bara fortsatt undergräva min känsla av att stå utanför..

Finns det någon annan därute, som känner igen sig?

#blygheten #utanförskap #socialasammanhang #introvert #blyg #nyamöten #kæreste #fødselsdag


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards