One in a million

Alla inlägg den 8 december 2022

Av Sarplaninac - 8 december 2022 10:52

Jag fryser. Bara 16 grader inne, emellanåt nere på 15.
Sitter med min islandströja, mössa, dubbla byxor och jacka på, inomhus.
Det var -7 ute när jag vaknade, och det kommer bli ännu en lång och plågsam vinter.

Det här är bara EN av alla anledningar till att jag hatar vintern så intensivt.

Zaray är ligeglad, vad henne anbelangar så kan det vara minusgrader inomhus, och hon sover gärna i snön.
I mitt nästa liv ska jag bli en sarplaninec så jag slipper frysa..

Men det är ju sol ute, och det är så vackert när det är lite snö på marken, det blir så ljust och fint, säger människor till mig, och jag ler och säger något vänligt tillbaka, samtidigt som jag i tanken kör ner snön och kylan i halsen på dem till de kvävs.

Imorgon kör jag till Danmark igen, ska värma mig lite under helgen så jag överlever ett tag till.
Vi ska på julmiddag i Köpenhamn med kärlekens företag, sova på hotell en natt, och förhoppningsvis är det inte bara trevligt och god mat, utan även varmt.

Det var annars inte så varmt hos kärleken heller, imorse skickade han en bild på snö och is, samt skrev att det då var inte mindre än -10 hos honom.

*och som vanligt, för eventuella lättkränkta, vissa saker jag skriver skall ej tolkas bokstavligt*

#fryserihjäl #jagfryser #kalltidanmark #julbordköpenhamn #kärlekenmin vinterhelvete

Av Sarplaninac - 8 december 2022 00:09

Efter kvällsjobbet körde jag hem i 3 minusgrader och ett tunt lager av snö på marken, och på min bil.
Frostiga rutor, en doft av vinter, och minnen från barndomen kommer upp till ytan.

Två mörkerpromenader i skogen. Zoe haltade lite även idag, men nu såg jag vad det var, hon har fått ett litet sår på trampdynan på ena framtassen, och det gör naturligtvis ont, men är inget farligt.

Behövde ingen ficklampa idag heller. Magiskt ljust, och en alldeles speciell känsla infann sig, att gå där helt ensam med hundarna, under stjärnhimlen och hela det oändliga universum, i månljuset som lyste upp vår väg och utövade sin sällsamma dragningskraft på mig.

#månskensnatt #nattrunda #mörkerpromenad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards