One in a million

Alla inlägg den 17 juni 2023

Av Sarplaninac - 17 juni 2023 22:05

Så har jag haft en bra kväll på jobbet, bra men fullt upp.
Jag har varit ute och kört med några boende, vi körde till havet och köpte glass nere vid stranden.

Sen har det gått I ett, jag har suttit i samtal med en som var övertygad om att det var en demon i badrummet, en annan var upprord och arg för att hen inte tyckte att personalen brydde sig om vederbörande, en tredje gick jag en lång promenad med, och pratade om vikten av att ta hand om sig själv och inte bara tänka på alla andra hela tiden, och ytterligare en annan var hög på någonting vi inte vet vad det är, men som gjorde personen fullständigt förändrad..

Ja det var lite av min dag/kväll.

Nu sitter jag i soffan med min kæreste, dricker ett glas vin och pratar om dagen som varit.

Av Sarplaninac - 17 juni 2023 09:36

Så gick ovcharkan till attack igår, och det var inte helt oväntat.
Min vän som nu har haft henne i lite mer än 14 dagar, han är fuldstændigt frygtløs, som man säger på dansk, och ja, det uttrycket tycker jag passar väldigt bra.

Han har vunnit Zoes förtroende helt, och han kan nog göra lite vad han vill med henne, men det innebär inte att hon automatiskt betraktar hans fru, barnbarn och vänner som något som tillhör familjen..
Och jag har försökt varna honom..

Så igår tog han med frun ut på promenad i skogen med Zoe, och på videoklipp jag fick, kunde jag tydligt se hur obekvam och misstänksam Zoe var. Hon såg på frun, och så på sin nya husse, och så frun igen, med något skeptiskt i blicken, och jag tänkte bara det där kommer inte gå bra.

Det gjorde det inte heller, för av alla dumma saker man kan göra så släpper han hunden lös på gården när de kommer tillbaka, och på en splitsekund snor hunden runt och går till attack på frun som slänger sig ner på marken för att skydda ansiktet.

Min vän reagerar blixtsnabbt och sliter bort hunden och hivar iväg henne, och sedan in I hundgården..

Frun klarade sig fysiskt, men blev naturligtvis skräckslagen..

Och jag hade ont av dem båda igår. Hans fru för att det måste ha varit en fruktansvard upplevelse, och min hund för att hon blev bestraffad då hon bara gjorde sitt jobb, det hon är tänkt till, det som sitter I hennes gener sedan generationer tillbaka.

Men min vän lärde sig något igår, så förhoppningsvis går det bättre framöver. För ja, han är en fantastisk människa, och han är bra med hunden. Han ska bara lära lite mer om vad han har i kopplet.

#ovtjarkaattack #hundattack

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards