One in a million

Alla inlägg den 30 juni 2023

Av Sarplaninac - 30 juni 2023 22:34

Så kom också äldsta sonen hit och överrasskade mig idag.

Vad glad jag blev.

Nu har vi precis gått en promenad på 5,5km i de mest fantastiske vackra omgivningar.

Huset som Gud glömde..
Någon gav upp innan man ens börjat, och nu tar naturen över..

Av Sarplaninac - 30 juni 2023 18:26

Så är jag I Sverige igen.
Det gick bra att köra hit, pratade I telefonen och sen lyssnade jag på talbok.
Många turister i farten, och köerna genom tullen till Sverige, ringlade långa på grund av att människor inte kan förstå de enkla instruktioner som säger kort (alltså för turister) och en annan kö för pendlere, och en tredje kö för såna som mig, där en kamera automatisk läser av min regskylt när jag kör igenom, och så slipper jag stanna.

Min dotter var glad att se mig..

Men allra gladast var nog Zaray;) Hon var hysteriskt glad. Jag var tvungen att byta om rill mer hundvanliga kläder ute vid min bil, innan jag gick in.

Jag har haft en riktigt fin dag på jobbet idag. Nu känner jag verkligen att jag börjar få styr på tingen, jag börjar närma mig det som verkligen är mig själv, mer och mer, jag skojar med både kollegor och boende, tar egna initiativ och driver igenom förslag.

Språket går bättre, och idag bad en boende mig om hjälp att ringa ett samtal till Sverige. Hon var så tacksam, och hon sa; jag förstår inte ett ord av vad ni pratade om, men du är bra på att prata danska..

Då började jag inse att, jo jag gör det faktiskt ganska bra, för att ha bott i Danmark bara tre månader.



Av Sarplaninac - 30 juni 2023 12:23

Min son fick ett hopp i studentgåva av mig och min kæreste, och idag har han hoppat.

Jag är så stolt över honom, han är så cool.

#fallskärmshopp

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards