One in a million

Alla inlägg den 24 juni 2023

Av Sarplaninac - 24 juni 2023 19:08

Och så idag. Sol och varmt hela dagen.
Jag har inte gjort någonting, faktiskt ingenting alls.

Legat i solen på fördäck och läst en bok på danska. Det går godt, synes jeg. Någon gång emellanåt, öppnar jag Google translate och skriver in ett ord när det dyker upp, och jag inte känner det, och så har jag lärt mig ännu ett nytt ord.

Jag lär mig snabbt, men jag märker också att mitt svenska språk blir lite sämre just nu, och att min ordlista som är på dansk, ofta genom autocorrect, omvandlar det till danska.

En skön och avkopplande dag för mig.
Känner mig fridfull och avslappnad.
Min kæreste har jobbat med båten.

Nu ska vi äta thaimat uppe I byn..

Av Sarplaninac - 24 juni 2023 10:02

Godmorgen! Jeg håber ni havde en dejlig aften i går.

Jeg sidder med kaffen i cockpit på båden. Min kæreste är i gang med att arbejde på den, det sidste innan den forhåbentlig kommer i vandet, indenfor løbet ad 14 dage.

Vi spiste sushi igår. Det var hyggeligt, men bagefter synes jeg det blev meget kedeligt.

Min kæreste var virkeligt træt, også mig, men i modsats til ham, så jeg kunne stadig finde på at gøre noget. Svøm ud til en badebro i det varme vand, sæt dig og tal om den forestående sejlads, gå en tur. Men min kæreste foretrak at sidde og kigge på sin telefon.

Der var en smukk nat, og jeg blev i cockpit, alene i natten, lyttede til festende menneskers larm, talade i telefonen med min allra bedste ven, och havde på det hele hyggelig nat / afton alligevel.

I dag skinner solen, ny dag, nye muligheder.
Kan Du have en God dag, dig der læser.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards