One in a million

Alla inlägg den 28 juni 2023

Av Sarplaninac - 28 juni 2023 17:26

Igår körde jag ner till båten efter jobbet. Gick en tur utmed havet, på 5 kilometer i den hårda, men varma vinden.

Sen lyssnade jag på talbok, selvfølgelig på dansk ;) och föll I sömn tidigt.

Och så på jobbet igen klockan 7. Jag har haft det lite kampigt mentalt med mig själv till och från i några dagar, tycker inte jag är så bra som jag själv anser jag ska vara, och blir lidt ked af det, som danskarna säger.

Men annars går det fint med allting, idag har jag haft det trevligt med en kollega och två boende ute på en lille køretur, sedan har vi också hjälpt en av dem att skruva ihop møbler som h*n köpt.

Någon av våra kollegor vill gärna peka finger åt oss och säga att De må man ikke, men skidt med det. Har jag Inget vettigt att göra på jobbet, så hjälper jag hellre någon med det där lilla extra, än sitter av tiden i väntan på att gå hem.

På en del punkter är de minst lika trångsynta och fyrkantiga som i Sverige, men på andra ikke..

Nu är jag hemma I huset, ska gå i bad, och sen spise aftensmad med min kæreste.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards