One in a million

Alla inlägg den 22 februari 2022

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 20:27


 

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 20:05

Drygt 4 kilometer blev det i skogen med den här sköningen idag ;)

En ljuvlig promenad med en sprudlande glad Zoe. Ingen av alla de hundar som jag haft i mitt liv har någonsin varit så glad som hon, varje gång jag tar fram kopplet och frågar om vi ska gå ut.

Hennes glädje är smittande och man blir glad bara av att se henne.

#kaukasiskovtjarka #ovcharka #ryskbjörnhund #herdehund #dogblogg #hundblogg

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 15:01

Åtta kilometer gick vi, jag, dottern och Zaray.
Efter halva vägen stannade vi för en fika med hembakta muffins och kaffe.

Härligt ändå, årets första fika ute i skogen.

Dottern och Zaray.

#dogblogg #hundblogg #addictedtodogs #hundar #hundliv #sarplaninac #ovcharka

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 10:09


 Ja jag vet, det var den 27 januari

hon fyllde ett år, men det är först nu

som jag kommit på hur man laddar upp

videoklipp från telefonen 

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 10:00

Jag har bakat muffins och kaffetermosen väntar på bänken och ryggsäcken står redo i hallen.
Solen lyser och Zaray, dottern och jag ska ta en lång tur ut i skogen idag.

Lucky och Araya väntade tålmodigt på att få slicka skålen.

#skogen #skogstur #sarplaninac #påturiskogen #Zaray #hundblogg #dogblogg

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 09:44


 

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 07:38

Vaknar till redan vid sju, luften är kylig i rummet och en strimma ljus kommer in genom glipan i gardinen. En ny dag har börjat.

Allting går i vanlig ordning, samma rutiner. Öppna dörren, släppa ut hundarna, sätta på kaffet i bryggaren, och under tiden det rinner ner, tända upp kaminerna, för att sedan avnjuta dagens första zoegas i värmen från elden.

Hundarna vill stanna ute idag, för en gångs skull inte bråttom in, annars hoppar Zaray alltid upp på det lilla cafebordet, trycker nosen mot rutan och säger att hon vill in, NU..
Men inte idag. Idag är bordet vält, ligger på sidan sen några dagar tillbaka, och Zaray själv ligger förnöjsam på altanen.

Bilden är tagen genom ett fönster så fullt med hundsnor att det knappt går att se ut genom det längre. Jag som är fönsterputsare och jobbar med det ;) Ja du vet Skomakarens barn..

#sarplaninac #hundblogg #dogblogg #vakthundar #guarddog #livetiskogen #bigdogs #herdehundar #ilyrienshepherd

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards