One in a million

Alla inlägg den 23 februari 2022

Av Sarplaninac - 23 februari 2022 22:29

Tre hundpromenader senare, den sista när mörkret föll. Sen föll jag ihop i soffan.

7,5 plusgrader ute, sol och så doften av vår i luften.

Zaray gick sina två spår perfekt. Jag är så imponerad av henne.

Nu är det serier och soffläge som gäller för min del.

#sarplaninac #dogblogg #hundblogg #vakthundar #skogen

Av Sarplaninac - 23 februari 2022 16:55

Det gick ovanligt bra och lätt att städa Osby idag. Inga labila människor efter mig, och inte alltför smutsigt.

Nu ska jag strax gå ett spår med Zaray som jag lagt för en rimme sedan.

På bilden Araya som får mig att tänka på Fåret Shaun av någon anledning. Ha ha

#sarplaninac #fåretshaun #spår #vakthund #skogsliv #hundliv #herdehundar #dogblogg #hundblogg

Av Sarplaninac - 23 februari 2022 08:26


 

Av Sarplaninac - 23 februari 2022 08:24

0710 tyckte Zaray att det var dags att gå upp idag. Jag höll inte riktigt med henne, men öppnade ytterdörren och släppte ut både henne och Araya. Sen kröp jag ner under täcket igen.

Nu sitter jag här med zoegas och planerar dagen i mitt huvud. Ska göra en del städjobb. Förmodligen Osby, fast det är ett riktigt slitgöra och med en hel del psyk där.

Förra gången jag städade Osby blev jag "attackerad" i två portar, i den ena av en tokig kvinna som nästan varje gång går efter mig och skriker, i den andra en man som sa att han skulle skjuta mig om jag inte gick därifrån. Jag bad honom gå in och stänga dörren, vilket han gjorde i ungefär 30 sekunder, sen kom han ut igen och fortsatte gapa tills jag städat klart. Suck.

Katten Saga är inne lite mer nu igen.
Och Araya är förtjust.

#osbypsyk #psykbrytiosby #slitgöra #sarplaninac #dogblogg #hundblogg #hundkatt

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards