One in a million

Alla inlägg den 26 februari 2022

Av Sarplaninac - 26 februari 2022 21:01

När man kommer hem efter en bra jobbkväll och tar med sig en mugg te ut och gör hundarna sällskap under stjärnhimlen.

Inne sprakar elden I båda kaminerna, och livet känns för nu, ganska bra..

Av Sarplaninac - 26 februari 2022 09:49

Det blir en solig och fin dag idag.

När Zaray och Araya inte vill komma in, då är det härligt väder.

#sarplaninac #väktarna #guarddog #livetpålandet

Av Sarplaninac - 26 februari 2022 08:17

Äntligen en bra natt. Släpper ut hundarna strax före sju, sen lägger jag mig igen och somnar om, sover fram till åtta.

När jag vaknar är det ljust genom glipan i gardinen, och solen ritar mönster på väggarna i allrummet.

Det är kallt. Frostrosorna på fönstret talar sitt eget språk. Ett vackert språk, poesi i kyla..

Saga säger god morgon, och jag vaknade ur drömmen. En dröm med Araya på ett tåg jag inte visste hur jag skulle ta mig av, och så mannen, han som funnits i mina drömmar de sista nätterna..

Dags för mugg två zoegas, och släppa ut Zoe, långsovaren..

#isandepoesi #sarplaninac #sol #hundarna #dogblogg #hundblogg #vakthund

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards