One in a million

Alla inlägg den 24 februari 2022

Av Sarplaninac - 24 februari 2022 23:09

Kommit hem efter kvällsjobbet. Utfodrat hundar och landat lite.
På vägen hem började det snöa, och nu är det alldeles vitt ute.
Inte som på förmiddagen idag direkt, 5 plus och vårkänsla.

Jag har sjukt ont i magen. Det började redan imorse när jag gick ut med Zaray, och sen har det hållit i sig. Förmodligen en kraftig magkatarr, då jag ständigt kör för hårt med kroppen. Mitt huvud säger att jag är 28 typ, kan och orkar allt, oövervinnerlig,men min kropp säger något annat.

Och vi kan ta gårdagen som exempel, städa 10 portar och trappstädningar, köra 10 mil,efter det gå 6km med hundarna. Och om det var så ibland kanske, men det är ofta mitt liv ser ut så. Går över milen med hundarna, åker och jobbar sent kvällspass, kommer hem, plockar disk i huset, bär in ved, tänder kaminerna och sedan ligger vaken om nätterna och oroar mig för ekonomin.

Bara hoppas det släpper lite till imorgon. Ska vara hos veterinären klockan nio.

Av Sarplaninac - 24 februari 2022 10:37

Du och jag Araya, du och jag // Zaray

Av Sarplaninac - 24 februari 2022 09:03

Svårt att vakna idag. Tröttheten är påtaglig och hänger kvar som en blöt kofta över mina axlar.
Zaray trampar runt så oroligt på nätterna att min sömn blir störd. Och Nej, hon vill inte vara ute på natten, hon vill bara vara där jag är. Hoppas den här skendräktigheten går över snart..

Skönt sätt att börja en trött morgon på. Halvligga i soffan med en sarp på varje sida.

Ja jag vet, mitt vardagsrum är kaos. Behöver en sticksåg för att göra klart golvet. Men lite taskigt med pengar just nu (eller som alltid)

Blev bokad på jobb ikväll också. 2145-pass. Just det var jag verkligen inte sugen på, men pengar behövs..

#sarplaninac #dogblogg #hundblogg #skendräktig #vakthundarna #skogslivet

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards