One in a million

Direktlänk till inlägg 24 februari 2022

Smärtan

Av Sarplaninac - 24 februari 2022 23:09

Kommit hem efter kvällsjobbet. Utfodrat hundar och landat lite.
På vägen hem började det snöa, och nu är det alldeles vitt ute.
Inte som på förmiddagen idag direkt, 5 plus och vårkänsla.

Jag har sjukt ont i magen. Det började redan imorse när jag gick ut med Zaray, och sen har det hållit i sig. Förmodligen en kraftig magkatarr, då jag ständigt kör för hårt med kroppen. Mitt huvud säger att jag är 28 typ, kan och orkar allt, oövervinnerlig,men min kropp säger något annat.

Och vi kan ta gårdagen som exempel, städa 10 portar och trappstädningar, köra 10 mil,efter det gå 6km med hundarna. Och om det var så ibland kanske, men det är ofta mitt liv ser ut så. Går över milen med hundarna, åker och jobbar sent kvällspass, kommer hem, plockar disk i huset, bär in ved, tänder kaminerna och sedan ligger vaken om nätterna och oroar mig för ekonomin.

Bara hoppas det släpper lite till imorgon. Ska vara hos veterinären klockan nio.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Lördag 18 maj 09:18

Godmorgen! Igår blev en riktigt fin dag ändå. Vi gick med alla hundarna, sonen och sambon bjöd på pizza. Vi rensade på gården och kom fram till en lösning med annexet på gården, som gör att jag kan fortsätta BP där ett tag, men utan att vi stör var...

Av Sarplaninac - Fredag 17 maj 12:31

Mitt oflyt saknar visst gränser.. Fick ett meddelande i kivra, om att min bil är belagd med användandeförbud idag. Fann ut idag att utöver all annan otur och motgång jag haft på sistone, så är alltså dessutom min bil belagd med användandeförbud p...

Av Sarplaninac - Torsdag 16 maj 22:18

Igår grillade vi, jag sonen och blivande sambo samt min dotter. Så trevligt och det verkar vara en sån fin tjej han har träffat. Det blev GT också i solen. Zavannah är nu i sitt första löp, nio månader gammal. Vi har gått promenader med Zaray o...

Av Sarplaninac - Onsdag 15 maj 08:28


Godmorgen Idag skulle jag ha varit på bredvidgång/introduktion på nya jobbet, men tack vare skatteverket så är jag det inte, och i värsta fall dröjer det 3 veckor till. Jag blir så less, hur kan det vara möjligt att en redan existerande svensk m...

Av Sarplaninac - Tisdag 14 maj 21:11


Igår pratade jag med Dansken som vanligt. Han sa att hans liv var så tråkigt utan mig, att före han mötte mig tyckte han om att vara själv, fann glädje i att göra saker ensam. Sen flyttade vi ihop, och allt gick tillslut åt helv***, och jag flytt...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards