One in a million

Alla inlägg under februari 2022

Av Sarplaninac - 23 februari 2022 16:55

Det gick ovanligt bra och lätt att städa Osby idag. Inga labila människor efter mig, och inte alltför smutsigt.

Nu ska jag strax gå ett spår med Zaray som jag lagt för en rimme sedan.

På bilden Araya som får mig att tänka på Fåret Shaun av någon anledning. Ha ha

#sarplaninac #fåretshaun #spår #vakthund #skogsliv #hundliv #herdehundar #dogblogg #hundblogg

Av Sarplaninac - 23 februari 2022 08:26


 

Av Sarplaninac - 23 februari 2022 08:24

0710 tyckte Zaray att det var dags att gå upp idag. Jag höll inte riktigt med henne, men öppnade ytterdörren och släppte ut både henne och Araya. Sen kröp jag ner under täcket igen.

Nu sitter jag här med zoegas och planerar dagen i mitt huvud. Ska göra en del städjobb. Förmodligen Osby, fast det är ett riktigt slitgöra och med en hel del psyk där.

Förra gången jag städade Osby blev jag "attackerad" i två portar, i den ena av en tokig kvinna som nästan varje gång går efter mig och skriker, i den andra en man som sa att han skulle skjuta mig om jag inte gick därifrån. Jag bad honom gå in och stänga dörren, vilket han gjorde i ungefär 30 sekunder, sen kom han ut igen och fortsatte gapa tills jag städat klart. Suck.

Katten Saga är inne lite mer nu igen.
Och Araya är förtjust.

#osbypsyk #psykbrytiosby #slitgöra #sarplaninac #dogblogg #hundblogg #hundkatt

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 20:27


 

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 20:05

Drygt 4 kilometer blev det i skogen med den här sköningen idag ;)

En ljuvlig promenad med en sprudlande glad Zoe. Ingen av alla de hundar som jag haft i mitt liv har någonsin varit så glad som hon, varje gång jag tar fram kopplet och frågar om vi ska gå ut.

Hennes glädje är smittande och man blir glad bara av att se henne.

#kaukasiskovtjarka #ovcharka #ryskbjörnhund #herdehund #dogblogg #hundblogg

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 15:01

Åtta kilometer gick vi, jag, dottern och Zaray.
Efter halva vägen stannade vi för en fika med hembakta muffins och kaffe.

Härligt ändå, årets första fika ute i skogen.

Dottern och Zaray.

#dogblogg #hundblogg #addictedtodogs #hundar #hundliv #sarplaninac #ovcharka

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 10:09


 Ja jag vet, det var den 27 januari

hon fyllde ett år, men det är först nu

som jag kommit på hur man laddar upp

videoklipp från telefonen 

Av Sarplaninac - 22 februari 2022 10:00

Jag har bakat muffins och kaffetermosen väntar på bänken och ryggsäcken står redo i hallen.
Solen lyser och Zaray, dottern och jag ska ta en lång tur ut i skogen idag.

Lucky och Araya väntade tålmodigt på att få slicka skålen.

#skogen #skogstur #sarplaninac #påturiskogen #Zaray #hundblogg #dogblogg

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards