One in a million

Alla inlägg den 3 mars 2022

Av Sarplaninac - 3 mars 2022 12:00

Vilken ljuvlig dag. Strålande sol som faktiskt värmer. Och jag är ledig.

Zaray vaktar hönsen mot Zoe, som smyger runt och väntar på tillfälle att skrämma dem när hon tror att ingen ser.

En riktig idyll idag. Nästan så jag undrar vilken annalkande katastrof som redan nu står och väntar bakom hörnet.. Ha ha

#idyll #hundliv #dogblogg #hundblogg #kaukasisk #ovcharka #sarplaninac #hönshundar #makedonskvallhund

Av Sarplaninac - 3 mars 2022 07:51

Åh god morgon, vaknar till en strålande vårdag med sol och blå himmel.

Hundarna ligger ute i kylan, -2 och vaknar långsamt och njutningsfullt till liv. De älskar dessa kyliga morgnar. Jag också, för det innebär att en solig dag är i antågande.

Zaray är lika morgontrött som jag, men hon kräver inget zoegas för att vakna, vacker är hon också, alla tider på dygnet vilket är mer än man kan säga om mig. Undrar förskräckt vad det är för jäkla åkerspöke i badrumsspegeln varje morgon, sen släcker jag lyset för att slippa se henne.

Araya är också vacker.. om än väldigt liten och inte någonting som JAG skulle bli rädd för. Men hon väger trots allt över 30kg och hon har ett jävla humör som kompensation, så min bästa vän säger att man visst kan räkna med bra försvar från henne, om det skulle behövas, och att jag bara är hemmablind då jag betraktar Zaray och Zoe som mallar för den ultimata vakthunden.

Dags för zoegas mugg nummer två..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards