One in a million

Alla inlägg den 24 mars 2022

Av Sarplaninac - 24 mars 2022 23:20

Nu är det sovdags här.

Efter en dag med sköna promenader, 13 plusgrader och massor av sol, säger vi God natt nu.

#sarplaninac #hundarna #vakthundar #gårdsliv #13graderidag

Av Sarplaninac - 24 mars 2022 15:17

Åh ännu en ljuvlig dag med sol, blå himmel och shortsväder..

Den ondskefulla och min dotter i skogen idag tillsammans med Zaray. En härlig promenad.

Sen har vi testat recept nummer två på Hello fresh.

Också gott, så även idag fick jag pröva på känslan av god mat och att bli mätt på riktigt. En alldeles ljuvlig känsla.

Sista månaderna har varit lite kämpiga ekonomiskt, mat till hundarna, räkningar betalda och sen har pengarna i princip varit slut så då har det blivit rätt mycket gröt, smörgås och yoghurt resten av månaden för min del.

Men inte idag :) Dessutom har hönsen börjat värpa igen så nu finns det ägg, och jag har en plåt med muffins i ugnen, färdiga till kaffet..

#ätasigmätt #hellofresh #muffins #sarplaninac #ovcharka #hundarnaförst #livetpålandet #livetutanpengar

Av Sarplaninac - 24 mars 2022 07:26

Natten blev lite jobbig. Jag avslutade kvällen med att klämma fingret i ytterdörren det sista jag gjorde och nageln blev alldeles blå.

(Zaray kopplade av I solen igår)

Vaknade sen till inatt av att fingret gjorde ont det dunkade av smärta och värkte, hur jag än försökte hålla handen. Till slut gick jag ner och tog en ioren/ Alvedon och då äntligen släppte smärtan och jag somnade om.

Vid sju höll Araya på att riva huset i sin iver att få tag på Lucky, så då gick jag upp och släppte ut Zaray och henne.

Fick hem matkasse igår från Hello fresh, och det första vi lagade igår var jag helnöjd med. Stor portion och det var länge sedan jag varit så mätt, gott också med mycket grönsaker.

Araya den modiga lilla hunden doppade tassarna i den bäcken, och jag tänkte på min pappa som så ofta, hur han tog med mig till den lilla bäcken där vi bodde när jag var liten, hur vi lekte där och han gjorde upp eld och sen grillade vi korv.. Bland de ljusaste barndomsminnen jag har.

Nu brinner elden I båda kaminerna, zoegas I muggen och jag ska sätta mig i soffan och vakna långsamt till en serie som vanligt.

#ljusaminnen #bäcken #sagoskog #sarplaninac #blånagel #vakthundar #minpappa #klämtfinger

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards