One in a million

Alla inlägg den 23 mars 2022

Av Sarplaninac - 23 mars 2022 12:59

Zaray, min stolthet. Idag mötte vi bonden i byn med sin bil, det gör vi lite då och då, hans hund sitter alltid bredvid på passagerarsätet. Vi pratade en stund och Zaray satt snällt som vanligt vid min sida, väntade, men fullkomligt ointresserad av bonden, och hunden som stack ut huvudet och ville ha kontakt.

Sen gick vi förbi bygdegården och där satt en hund bunden i koppel och skällde när vi passerade. Zaray rörde inte en min, gick bara lugnt förbi. Jag älskar den hunden och hennes mentalitet.. Sarplaninac alltså ;))

Det jag älskar med den här platsen, är att jag bor mitt på en skiljelinje, mitt på gränsen mellan skåne Halland och Småland.

Går jag till höger blir det skånelandskap, öppna fält, böljande kullar och stora fria vidder.

Går jag åt vänster, hamnar jag i småland istället, magiskt vacker sagoskog där man nästan förväntar sig att få se Tuvstarr vid en skogstjärn mellan träden.

Efter två riktigt tuffa arbetsdagar, där kroppen, i soffan på kvällarna, kändes som om den gått igenom ett maratonlopp, eller för all del två, är jag nu ledig några välförtjänta dagar.

En öl i solen, sitter här i T-shirt och tänker att det är så varmt idag att jag funderar på att hämta shortsen istället för dessa varma byxor.

Jag är lycklig, livet kunde inte vara bättre just nu..

#winteröl #råå #sarplaninac #lycklig #vakthundar #livetpålandet #stolt

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards