One in a million

Alla inlägg den 12 mars 2022

Av Sarplaninac - 12 mars 2022 23:13

Idag har jag inte gjort just någonting vettigt.
Suttit ute i solen på altanen, druckit vin och pratat i telefon med min allra närmaste vän. Det var i och för sig trevligt, men inte så värst kreativt..

Dottern och charkan har gjort mig sällskap emellanåt.

När kvällen kom och skymningen började lägga sig över skogen och gårdarna, tog jag ut hundarna på varsin ordentlig promenad. Totalt gick jag nog strax över milen.

Zoe fann sin plats under altanen, och Araya fick frispel inne när hon trodde att jag var I fara bara för att jag höjde rösten åt Zoe när hon skällde på hönsen.

Vilket resulterade i att hon drog rakt in i rutan som sprack.
Som tur var skadade hon sig inte..
Pålitliga vakthundar i alla fall, omgiven av dem känner jag mig aldrig rädd.

Araya var trött efter sin långrunda och lade sig tillrätta med sitt söta huvud i mitt knä.

Nu är det kväll här, jag kollar serier på Viaplay, elden brinner i båda kaminerna och jag börjar känna mig trött.

#hundenkraschaderutan #kraschadruta #vakthundarna #sarplaninec #dogblogg #hundblogg

Av Sarplaninac - 12 mars 2022 08:39

Jag har tidigare testat några dejtingsajter med mer eller mindre bara dåliga erfarenheter och jag hade gett upp tanken på att träffa någon när jag och E som kände varandra lite på distans sen tidigare, blev tillsammans. Dock varade det inte ens ett år, och det var en på många sätt destruktiv relation i vart fall för min del, som jag med hjälp av min psykolog jobbade mig ur helt enkelt. Inget ont om det, jag och E pratar ibland, på ett vänskapligt plan.

Efter det har jag mött några män i min omgivning, men som det inte blivit något med, tiden har gått, Zaray, Araya och Zoe kom, och det är plötsligt ett år nu i april sedan jag gjorde slut med E och jag kände bara att jag helt släppt alla tankar på dejting, på att träffa någon och ha i mitt liv, ja faktiskt på alla plan.

Jag hade ställt in mig på att leva själv med mina älskade hundar resten av livet, och om jag skulle träffa någon i mitt liv så skulle det bara ske av sig självt i såfall, att det som är menat för dig, kommer till dig, oavsett, så sluta försöka eller forcera.

Sen började den här människan skriva till mig via Facebook, och jag var inte ett dugg intresserad egentligen, han verkade inte vara min typ alls, varken till sättet eller utseendemässigt, och vi hade få eller inga gemensamma intressen. Men bara därför fick jag tanken när han frågade om vi kunde ses och ta en fika eller äta en pizza, att jag kanske skulle testa något helt annat, bara förutsättningslöst ge det en chans, möta någon som var så långt ifrån det jag vanligtvis vill ha och gillar.

Zaray och dottern.

Men som väntat blev det ju givetvis mer eller mindre katastrof. Människan blev för på, skrev utan att vänta på svar, de blev kram, hjärtan och kärleksförklaringar utan att vänta på någon respons alls från mig, och jag började ledsna på allvar, funderade på hur jag skulle avsluta hela konversationen utan att vara taskig och sårande.

Sen började det komma sms från ett anonymt telefonnummer till mig, med ett sätt att skriva som var märkbart likt pizzadejtens. Jag konfronterade honom och skrev medvetet på ett sätt till den anonyme smsaren för att avslöja honom.

Pizzamannen nekade, men för mig började det verka solklart. Och jag har nu blockat både pizzadejten och den anonyme smsaren. Jag gjorde det igår kväll och ganska kort därefter hade pizzadejten letat reda på mitt mobilnummer som jag inte gett honom, och skrev upprört, Varför har du blockat mig??

Jag blockade även det numret och kommer fortsättningsvis att göra så mot alla anonyma eller påstridiga hädanefter, och skulle budskapet inte gå fram så kan alltid Zaray Zoe eller den lilla ondskefulla Araya berätta det för dem.

Och det finns en liten, ytterst liten möjlighet att det är någon annan störd person i min fd bekantskapskrets som har läst min blogg kanske och skrivit smsen, men det hade inte gjort någon större skillnad, pizzadejten spårade ändå ur, så tack och hej.

#blockad #störd #hejdåpsyko #vakthundarna #sarplaninec #ovcharka #pizzamannen

Av Sarplaninac - 12 mars 2022 07:24

God morgon!
Gårdagens 7-16 intropass gick över förväntan bra. Jag måste verkligen ha vuxit och helats som människa. Visst, jag sov nästan inget natten före, men det kommer jag nog aldrig göra när jag måste upp tidigt.

Men nya möten, ännu mer människor rutiner, och jag tyckte bara det var kul och gick så ovanligt lätt. Sådant som jag alltid tyckt var oerhört jobbigt förut.

Jag fick också bra hjälp att ordna en snabb delegering redan till veckan, på mina medicinska kunskaper, som annars tydligen brukar ta oerhört lång tid att få just här. Så ja, jag kände mig trött men oerhört nöjd och glad.

Nu sitter jag med första zoegasmuggen, sarparna är ute och elden sprakar i kaminerna, utanför fönstret skiner solen och himlen är blå. En riktig solskenshistoria:)

I nästa inlägg ska jag berätta om en eller två personer med ett I mina ögon stört beteende, men först lägga i kaminerna och fylla på zoegas.

#solskenshistoria #sarplaninac #livetpålandet

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards