One in a million

Alla inlägg den 17 mars 2022

Av Sarplaninac - 17 mars 2022 22:57

Ett litet, litet framsteg kunde skönjas idag.
Hon var som vanligt tveksam direkt vi kom utanför portarna och hon såg bilen, backade hela kopplets längd och stod där sen tjurig på ett sätt som bara en sarplaninec kan..

(Bild på Neah på Öland bara för att hon är så fin och för att jag fick bilden av min bästa vän)

Så jag satte mig i bilen med Zaray utanför. Lockade med middag och pastej samt köttbullar. Efter ett tag kom hon tassande och efter en liten stunds övertalning hoppade hon in.

Hon åt sin mat och sen satte hon sig i mitt knä, fullkomligt lugn och avstressad, tittade ut ur bilen genom den öppna dörren men satt kvar och lät sig bli klappad. Sen att mina ben fick krosskador av tyngden;) det är en annan historia. Ha ha men det var en stor framgång i mina ögon att hon stannade kvar och var lugn.

#bilträning #framgång #sarplaninac #dag3bilträning #vakthund #ilyrianshepherd

Av Sarplaninac - 17 mars 2022 13:19

Kommer hem efter en härlig promenad med Zoe, släpper henne lös på gården och går in i sonens hus för att hämta tvätten i hans tvättstuga.
Hör ett lejon som ryter därute så att nackhåren reser sig och jag släpper allt jag har för händer och skyndar ut.

Det var bara Zoe som blev överraskad av dottern som kom från källaren i kläder hon inte brukar ha, och för ett kort ögonblick fick charkan för sig att det var en Inkräktare..

Jag är glad att det inte var en inkräktare, och hoppas verkligen att vi aldrig behöver uppleva det heller..

Nu blir det kaffe och sen ut med Araya.

#lejonrytande #ovcharkamorr #misstänksamovcharka #vakthunden

Av Sarplaninac - 17 mars 2022 07:59

En hyfsat bra natt, vaknade till vid fyra, fick för mig att gå ner och kolla hur Zaray låg med tanke på benet, men hon låg mjukt i soffan så det var lugnt.

Idag är det dag tre i bilträningen, intensivträning. Jag ska få henne att acceptera och åka bil på två, max tre veckor.
Hon blev ju helt förstörd vad gäller bilåkning efter resan hit från Makedonien, där lastbilen dessutom gick sönder så resan tog ett dygn extra.

Efter det har jag aldrig fått henne att acceptera bilen, hon har kräkts och fått panik de få gånger jag tvingats lyfta in henne i bilen för veterinärbesök och åkt någonstans.

Nu har jag börjat väldigt basic, hon får gå in i bilen morgon och kväll, äta sin mat där, och bara det är ett stort motstånd hos henne, det tar tid och hon är väldigt stressad när hon till sist gör det.

#bilträninghund #intensivbilträning #sarplaninac #bilräddhund

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards