One in a million

Alla inlägg under juni 2023

Av Sarplaninac - 23 juni 2023 08:23

Godmorgen till fredag och arbejde 7-15.

Jag tycker om det mesta med mitt nya land jag bor i, men det finns något som jag har verkligt svårt för, och det är trafiken.. Den är fullständigt hopplöst förfärlig.. Nästan alla tider på dygnet, och alla vägar..

Av Sarplaninac - 22 juni 2023 20:18

Jobb, kursus och så jobb igen.
Min hund Zoe har det fortsatt fint, jag får bilduppdateringar varje dag.

Idag efter jobbet körde jag till hamnen igen och hjälpte till med att få rodret på plats igen och några andra ting.

Bild från gårdagen när jag sov på båten för andra natten i rad.

Idag var min kærestes vän också där och vi pratade en hel del, han har problem med ptsd som jag har haft tidigare i mitt liv, och vi hade ett gott samtal kring det.

Jag tycker om honom, han är en fin människa, och jag hoppas han vill ta med oss ut och segla, både i sommar och på vår jordomsejling 2025.

Zoe badar, på en av promenaderna med sin nya ägare.

Just nu sitter jag och min kæreste och dricker vin, pratar om segling, och bara njuter livet.

Imorgon jobbar jag 7-15, sen har jag fri i 3 dagar. Dejligt, jag glæder mig virkeligt vildt.

Av Sarplaninac - 20 juni 2023 22:42

Jag har varit på middag hos en arbetskollega och hennes sambo. De är supersöta och maten var god.
Trevligt samtal hade vi också och jag får språket att falla lite mer på plats för var dag nu.

Kommer hem till den mest fantastiske solnedgång, kvällen är varm och på avstånd hörs ljud från sommarglada människor.

Livet är helt fantastiskt..

#bloggplatsen #danmarksliv #nyttliv #nystart

Av Sarplaninac - 20 juni 2023 13:26

Blev precis inviterad på aftensmad hos en kollega ikväll.

Just nu ligger jag i cockpit på båten, dricker kaffe och hygger mig..
Ja, ligger, för jag har så ont att jag har svårt och sitta längre stunder.

Av Sarplaninac - 20 juni 2023 11:57

Sitter på stenarna, längst ute på piren. Vattnet alldeles spegelblankt, några måsar som skriar, och på avstånd, ljudet av färjan som korsar fjorden.

Lige nu, just här och nu, är mitt liv fantastiskt.
Båten är nästan helt klar för att komma i vattnet, jag har en ledig dag efter 7 hårda dagar, och jag ska sova här inatt. Ja inte på piren då, men i båten.

Min kæreste och jag har det fantastiskt, och han är verkligen den sötaste söta, som passar så gott på mig och lagar goda middagar, packar en matlåda till mig så jag har nästa dag, kommer med ett glas vin när jag sitter I soffan, ger mig massage när jag har ont I ryggen, och hela tiden vill försakra sig om att jag har det bra och trivs. Det kunde inte vara bättre..

Det går fortsatt bra med Zoe, och sonen är nöjd med Zaray. Själv ligger jag inte längre vaken om natten och funderar på hur det ska gå..
Jobbet går också fint, även om jag hade det lite tufft i början..
Men jag är verkligen glad att jag vågade byta, inte bara land, utan även inriktning, till psykiatrien. Jag saknar inte demensboendet ens en splitsekund..

Det enda dåliga just nu är smärtan i min rygg.. Den är riktigt besvärlig..

Av Sarplaninac - 20 juni 2023 08:58

Godmorgen!

En ledig dag idag.. Jag packar några ting och tar ner till båten tänker jag..

Jag har haft vansinnigt ont I ryggen nu i några dagar, och om morgonen känns det alltid lite bättre, sen blir det sämre och sämre under dagen, och på kvällen är det näst intill outhärdligt.

Men just nu, är det överkomligt, så jag sätter fart nu..

Av Sarplaninac - 18 juni 2023 11:02

Så är jag på jobbet igen. Jag är trött och har ont I ryggen sedan två dagar tillbaka då jag lyfte två kanoter av och på trailern, som sedan gick sönder, trailern alltså, och så av med det hele igen, och ja, efter det väckte jag tydligen liv i min gamla ryggskada igen.

Jag sover dåligt för det gör ont varje gång jag ska vända mig, och så vaknar jag..

Men det är bara bita ihop, det går över..

Ännu en varm dag med sol. Idag jobbar jag till klockan 17..

Av Sarplaninac - 17 juni 2023 22:05

Så har jag haft en bra kväll på jobbet, bra men fullt upp.
Jag har varit ute och kört med några boende, vi körde till havet och köpte glass nere vid stranden.

Sen har det gått I ett, jag har suttit i samtal med en som var övertygad om att det var en demon i badrummet, en annan var upprord och arg för att hen inte tyckte att personalen brydde sig om vederbörande, en tredje gick jag en lång promenad med, och pratade om vikten av att ta hand om sig själv och inte bara tänka på alla andra hela tiden, och ytterligare en annan var hög på någonting vi inte vet vad det är, men som gjorde personen fullständigt förändrad..

Ja det var lite av min dag/kväll.

Nu sitter jag i soffan med min kæreste, dricker ett glas vin och pratar om dagen som varit.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards