One in a million

Alla inlägg den 16 januari 2024

Av Sarplaninac - Tisdag 16 jan 22:00

Vi har lagat mat sammen som vi oftast gör. Sen har vi gått tur med Zavannah i den kyliga kvällen. Sett en serie på Discovery, om människor som lever helt fantastiska liv i Alaskas vildmark..

Nu har min sovemedicin börjat verka, så nu går vi i säng .

Godnat från ett kyligt Sjælland..

Av Sarplaninac - Tisdag 16 jan 18:45

Jag såg på en serie på viaplay idag, en båt hade sjunkit, och en man sade till en förkrossad kvinna, vars bästa vän var med på båten och drunknade, att Det gick nog fort, hon hann säkert inte märka något.

Kvinnan svarade:

"Först går sinnet i panik, og prøver at forstå hvad der sker.
Ens sanser går i overdrev.

Og frygten, man tror, det ikke kan ske. Og så indser man, at det sker.

Man prøver at bekæmpe det man prøver at stoppe det, selvom man ingen magt har over det.

Sekunderne bliver længere til. Ikke minutter. Til intet, tiden eksisterer ikke længere. Man ber, til noget, hvad som helst, og måske er der noget der lytter. Men måske gør det ikke."

Det är något av den vackraste och mest sanna beskrivelse av trauma, som jag någonsin har hört.

Och jag kan känna vartenda ord i min själ, jag har själv varit där..

Av Sarplaninac - Tisdag 16 jan 11:05

Så har vi gått tur, i -6 grader.

Hon är inte glad för kläderna, men de möjliggor att vi kan gå ut, och idag frös hon inte alls, och hon var så glad för att vara ute.

Hon är en av de mest lättlärde intelligente hundar jag har haft. Hon fattar snabbt, och vill mer än gärna göra rätt och vara till lags.

Min kæreste lärde henne att stanna vid varje bilväg vi korsar, sitta ner och vänta på tillåtelse att gå över, det är hon riktigt bra på..

Jag har henne lös, och tränar inkallning, även om det är svårt med en hund som aldrig eller sällan är längre bort än vid dina fötter.. Ha ha

Av Sarplaninac - Tisdag 16 jan 10:05

Jag försöker verkligen att följa med i min serie på Viaplay, och vakna långsamt, men Zavannah är allt annat än tillfreds med det, och trampar runt, både på mig och i huset, stirrar uppfodrande på mig, med otålmodigheden lysande i sina ögon.

Jag ger upp. Tar väl på mig kläder för arktisk kyla och går ut en stund med henne..

Av Sarplaninac - Tisdag 16 jan 08:35

Godmorgen!
Inatt har jag sovit i 10 timmar, och bara vaknat till en gång, och då föll jag i sömn snabbt igen.
Känslan är fantastisk!

Börjar morgonen som vanligt, med att ta fram lite vom puppy ur frysen till Zavannah.
Sen sätta på kaffet, som kæresten gjort klart och ställt på komfuret ;)

Ut med Zavannah. Morgonen är isande kall, -7 grader, och jag är så lycklig att jag inte ska någonstans idag.

Dricker mitt kaffe framför tvn, en serie på Viaplay, och Zavannah som hela tiden trampar runt I mitt knä, vill att jag ska ge henne all min uppmarksamhet..

Ska det vara någonting som är en lille smule negativt, så är det att jag har lite ont I huvudet, en aning hangover från medicinen, eller så är det bara de att jag sovit så många timmar.
Har lite svårt att vakna, känner mig trög;)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards