One in a million

Alla inlägg den 26 januari 2024

Av Sarplaninac - Fredag 26 jan 23:36

Vid 4-tiden höll det upp med att regna, ett kort tag, och jag skyndade mig ut med Zavannah.

Det var magiskt vackert, men kallt..

Vi tränade lite, och lekte med hennes tennisboll.

Sen har vi tillbringat resten av kvällen på soffan framför tvn.

Zavannah är så van att gå I säng samtidigt med kæresten vid 22 när han ska tidigt upp och jobba, så hon började redan strax efter 22 att gå till trappan upp till övervåningen, och tydligt visa att hon ville i säng. Vid 23 var hon desperat, och kæresten var trött, så nu har de två gått I säng och jag är ensam uppe.

Själv är jag inte det minsta trött. Jag mår fantastiskt av att slippa dessa tidiga morgnar varvat med sena kvällar, det bryter ner mig, och jag kan marka en kæmpeforskel på mig själv nu.

Och även att jobba heltid, det är också något jag inte klarar av. Och med allt som skett på jobbet på sistone. Men jag glæder mig faktisk till att komma tillbaka I februari och jobba 50% och bara kväll.
Jag är inte så säker på att min arbetsgivare glæder sig över det, men det är som det är.

Av Sarplaninac - Fredag 26 jan 11:36

Zavannah och jag prövade att gå en tur..
Det gick sådär..

Det började regna, och blåsa, sen ösregnade det plötsligt, och vindbyarna kändes som storm.
Zavannah är ju en staffe, och hon hatar således regn, gick i panik och vi sprang hem, fortare än snabbast ;)

Det här tyckte hon var betydligt bättre.

Hoppas vädret stabiliserar sig lite senare på dagen, så vi kan gå ut..

Av Sarplaninac - Fredag 26 jan 08:34

Så er det morgen igen. Og det er weekend. Min kæreste er også fri i weekenden. Dejligt!

Jag tog fram hennes mat från frysen igår, allt för sent, och den hade inte nått att tina upp till vi gick upp och nu ser hon besviket på mig, och fnyser åt det torrfoder jag precis fyllt hennes matskål med.

Jag skulle vara lite snäll och gav henne några skedar av den lackra köttfarssås jag gjorde igår, på hennes torrfoder. 5 sekunder senare kräks hon upp den i soffan där jag sitter med kaffet.
Inget gott betyg från Zavannah;)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards