One in a million

Alla inlägg den 19 januari 2024

Av Sarplaninac - Fredag 19 jan 22:37

Åh i aften er jeg bare så heldig. Jag fann en karta med propavan som jag glömt här sen tidigare, så äntligen, inatt ska jag få sova..

Dottern och jag har hygget oss, druckit lite vin framför kaminen, pratat, ätit mat och gått en sen tur med Zavannah.

Zaray min stora vackra stornos..

Hennes vackra huvud är lika stort som hela Zavannah. Vi har inte släppt ihop dem, men de har hälsat genom grinden och Zaray visar inga tecken på annat än vänlighet. Som jag älskar den där enorma hunden med sin godmodighet.. Hon är något alldeles speciellt..

Imorgon ska vi äta på restaurant här I byn, och sen ska vi basta och rulla oss I snön på gården.. ;)

Av Sarplaninac - Fredag 19 jan 15:36

Oj vad snö. Zavannah bara älskade den och for fram som en plog i snön..

Fantastiskt magiskt vackert vinterland..

Nu är vi hemma igen, dottern har hämtat in ved och jag eldar i båda kaminerna.

Det är balsam för själen att vara här..

Av Sarplaninac - Fredag 19 jan 14:33

Så är jag I Sverige, fick ett varmt mottagande av Zaray och dottern.

Vägen i Danmark är bar och fin, likaså från Malmö hela vägen upp till man börjar närma sig Örkelljunga, där blir det plötsligt snö och modd, och som vanligt sista 8 km är ett rent vinterlandskap.

Jag har tänt upp I kaminerna, tycker det var nog så kallt I huset.

Ska aldeles snart gå en tur med Zavannah, men risken är stor att hon försvinner i snön.. den är djup..

Jobbmöte. Det sa mig inte så mycket, men jag pratade med den som är vänlig(har två chefer) och kan uppföra sig artigt och korrekt, oavsett vad hon tycker om mig.

Jag skriver om det ikväll, just nu orkar jag inte. Vill bara "hygge mig" med dottern och hundarna. Jag har i vart fall inte fått sparken, ännu..

Av Sarplaninac - Fredag 19 jan 08:13

Den fungerade inte. Tog en evighet att falla I sömn, och dessutom har jag sovit dåligr, full av stress och oro inför mötet idag.

Jag gläder mig till att köra till Sverige och se min dotter och Zaray. Men i övrigt har jag det dåligr idag, känner mig låg och uppgiven i största allmänhet..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards