One in a million

Direktlänk till inlägg 5 januari 2024

Jag blir nästan ovän....

Av Sarplaninac - Fredag 5 jan 09:42

Igår blev min förkylning plötsligt värre igen, och jag vaknade inatt med en känsla av att ha blivit ramt av en influenza.. (Sånt där skit som tex sällan intraffar då det är sol och 20 plusgrader)

Vi försökte gå ut med Zavannah igår, i -5 och snö. I nyinkøpta kläder till Zavannah, och kläder för arktisk kyla till en vinterhatare som mig, gav vi oss ut.

Det tog inte särskilt lång tid, innan Zavannah skakade av kylan, lyfte på sina tassar och var så otilfreds, och vi skyndade oss hem, turades om att bära henne, så det skulle gå fortare.

Jag HATAR vinter, snö och framförallt kyla. Och jag blir grymt provocerad av att människor lovprisar den, och bara tycker det är så härligt. Jag kan nästan, men bara nästan, bli sur på min bästa vän när vi vart år har den där diskussionen där hon tycker om elandet, som jag hatar.

Jag blir på riktigt alltså, deppig, irritabel, och bara så nedstamd av kyla och pisselort sne....


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

Fredag 5 jan 10:31

Där är vi helt överens. Jag hatar kyla och snö och nu är det 35 grader kallt. Hörde att elpriset är det dyraste i vinter just idag förstås så jag vågar inte sätta på elementen utan får elda. Har varit i vedboden och hämtat ved men med ett så här stort kallt gammalt hus är det i alla fall kallt inomhus så jag sitter här och skriver och har armmuddar i skinn för att hålla fingrarna varma när jag inte kan ha vantar på

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Sarplaninac

Fredag 5 jan 10:35

Åh fy för satan.. Stackars dig. Vinter är nogen lort...
Jag behöver inte frysa inomhus i år. Här I kærestens hus är det dejligt varmt. Första vinter på många år som jag inte fryser. Hade jag varit I Skåne nu i mitt lilla hus hade det varit 11 grader inne.
Varm Kram o hoppas kylelandet Försvinner snart

 
Diana

Diana

Fredag 5 jan 13:09

Inte ens mina hundar vill vara ute. Och dom brukar inte bekymra sig om kylan. Regnar det vill dom inte vara ute, men kyla är ok. Men tydligen har dom dragit gränsen här. Alla kommer in när jag kallar.
Vi hade strömavbrott häromdagen. När vi vaknade hade vi 14 grader inne...
Kan dock rekommendera en sak jag köpte häromdagen; en oversized hoodie. DEN är skön!

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Sarplaninac

Fredag 5 jan 13:30

Åh 14 grader är inte kul. Men hade jag bott I Skåne hade det varit 11 grader såna här dagar. Utan stromavbrott, bara dåligt isoleret hus och gammal värmepump..Så det är skönt i år, här är varmt inne I vart fall..
En hoodie, ja en god ide.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Söndag 19 maj 13:38

Godmorgen, eller nja mera godmiddag kanske. Natten var lite stökig, hund skulle gå ut klockan 0200, 0500 och sedan blev Zavannah kvar ute, för hon vägrade komma in, men så blev hon rädd för något 0600 och skällde som en besatt, vilket föranledde e...

Av Sarplaninac - Lördag 18 maj 22:51

25 grader varmt, sol, husfix och både långa och korta promenader. Öl vin, grillning. Trevliga samtal, och många skratt. Nu är jag trött och har lagt mig på soffan med hundarna. Godnatt från skogen. ...

Av Sarplaninac - Lördag 18 maj 09:18

Godmorgen! Igår blev en riktigt fin dag ändå. Vi gick med alla hundarna, sonen och sambon bjöd på pizza. Vi rensade på gården och kom fram till en lösning med annexet på gården, som gör att jag kan fortsätta BP där ett tag, men utan att vi stör var...

Av Sarplaninac - Fredag 17 maj 12:31

Mitt oflyt saknar visst gränser.. Fick ett meddelande i kivra, om att min bil är belagd med användandeförbud idag. Fann ut idag att utöver all annan otur och motgång jag haft på sistone, så är alltså dessutom min bil belagd med användandeförbud p...

Av Sarplaninac - Torsdag 16 maj 22:18

Igår grillade vi, jag sonen och blivande sambo samt min dotter. Så trevligt och det verkar vara en sån fin tjej han har träffat. Det blev GT också i solen. Zavannah är nu i sitt första löp, nio månader gammal. Vi har gått promenader med Zaray o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards