One in a million

Alla inlägg den 8 mars 2024

Av Sarplaninac - Fredag 8 mars 22:31

Jag sa precis till min kæreste att när vi ska ut och segla om ett år, Önskar jag att han är min man, för trygghetens skull, och inte min pojkvän, kæreste.

Han sa Gud nej.. det kunde han inte tänka sig. Han hade varit gift förut och det hade inte blivit bra.

Nu känner jag mig som en idiot. Ångrar att jag sa något..

Av Sarplaninac - Fredag 8 mars 14:11

Intervjun gick så bra, så bra, och jag var glad när jag körde hem efteråt.
Om det bara inte hade varit för det där med allt krångel med min autorisation, så hade jag varit tamligen säker och förhoppningsfull angående jobbet.
Nu är jag dessvärre i tvivel.

De lovade att ringa mig i början på nästa vecka. Så jag lever lite på hoppet.
Det skulle passa mig så fint, man arbetar efter 5-2 modellen. 2 dagar jobb, 5 ledig, sen 5 dagar jobb, 2 ledig. 14-22 och 15-23.

Så är det weekend och jag och kæresten ska købe ind. God mat och lite vin på det.

Av Sarplaninac - Fredag 8 mars 08:46

Så är det morgon igen. Sitter med kaffekoppen, mitt på spisebordet ;)

Zavannah har ingen aning om vad personligt utrymme betyder, eller integritet, i sär om morgonen.

När hon inte har möjligheten att trampa på mig i soffan, till morgonkaffet, så är hon istället igång med att slita den "lille egern i stykker"

Egern, som betyder ekorre, är bara ett utav alla märkliga danska ord som inte uttalas ens i närheten av hur det skrivs.
I det här fallet är g'et stumt.

Det är isande kallt ute idag. Vet inte exakt hur många minusgrader det varit inatt, men kallt är det, och jag avskyr mars månad för att den alltid är en sån besvikelse.

Den kallas en vårmånad, och när man längtar efter sol och varma dagar, kommer den nästan alltid bara med kyla, värre än i november december, och någon gång till och med snö.
Det enda positiva den för med sig, är ljuset..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards