One in a million

Alla inlägg den 5 oktober 2021

Av Sarplaninac - 5 oktober 2021 16:48

Tiken visade sig vara en hane, en okastrerad sådan, och Neah som är i höglöpet och Noah som redan är totalt crazy. Vilket enastående kombo!

Min arbetskompis har inte svenska som modersmål, och han råkade bli hon när hon berättade om hunden, och dessutom hade den krympt, från amstaff till engelsk staffordshireterrier. Ha ha

Såna där små missöden man får ta..
Jag tog in hunden i sonens hus, men Zaray såg det genom fönstret minsann och plötsligt springer hon runt ute på gården och fönstret till mitt hus står öppet. Ovcharkan hänger ut och kollar förvånat vart Zaray tog vägen. Den tokiga hunden hoppade ut med ambitionen att rädda mig från den livsfarliga staffen. Ha ha

Staffen var inte nöjd med att ha blivit lämnad till för honom främmande människor. Han skällde och gnällde olyckligt, och utanför dörren och genom mitt öppna fönster skällde de andra hundarna upprört ikapp.

Dottern var grinig och hade abstinens efter sitt nikotin, och till slut satte jag både staffe och dotter i bilen och körde till närmsta håla. Dottern fick snus, hunden ben, och för en stund var allting lugnt.

Lyckad selfie på mig och Zoe :)) ha ha

Lät staffen äta ben i bilen under tiden jag motionerade Zoe och Zaray i skogen.
Regnet föll.

När jag kom tillbaka övertalade jag dottern att vara i sonens hus med hunden, mutade med choklad och god middag.
Alla övriga hundar i mitt hus nu, i sektioner. Löptik för sig med Araya. Zoe och Zaray för sig. Lucky och kåt hanhund Noah tillsammans. Ja herregud vilken cirkus. Måtte dessa, fem dagar gå fort, och att Neah snart slutar löpa så hon kan vara med de andra igen. Hon e så sur mot Zaray när hon löper..

Kolla Haschet Noah i bakgrunden, jag dööör :))
Dessutom när klockan var tio messade jobbpoolen att jag just blev bokad på jobb idag 12-2145
Behöver jag säga att jag i panik ringde och bad dem ta bort det..

Av Sarplaninac - 5 oktober 2021 07:22

Blir uppväckt redan 0630 av Zaray, den aldrig sovande vakthunden. Eller sover gör hon, men alltid ett öra vaket och ett öga på glänt i natten.

Inatt hade jag sovrumsfönstret öppet, vilket gjorde att Zaray hörde när sonen åkte tidigt imorse och bestämde sig för att skälla upp hela huset.

Grådisigt, dimman hängde tung över träden, två gånger släppte jag ut Araya lite längre stunder, och två gånger när hon kom in gjorde hon både ett och två på golvet. Det är då själva f*n att jag alltid måste gå ut med henne och verkligen se att hon gör det hon ska. Satte på kaffet, tog sen min mugg och satte mig på hundarnas säng under trappan. Zaray gjorde mig sällskap och jag vaknade långsamt.

I ett ogenomtänkt ögonblick tidigare har jag lovat vara hundvakt åt en arbetskompis hund. Den kommer nu idag, och jag funderar fortfarande på hur i hela helv *** jag ska ro iland detta. Min Flock släpper inte in någon mer och det är inte min tanke heller. Jag får ha den i det andra huset och hoppas dotter och son ln hjälpa till... Det är fem dagar..

Mer kaffe nu så jag fixar den här dagen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards