One in a million

Alla inlägg den 22 oktober 2021

Av Sarplaninac - 22 oktober 2021 22:03

Min vackra fluffiga ovcharka Zoe.

Av Sarplaninac - 22 oktober 2021 22:00

Gått promenader med alla hundarna, plockat svamp på den sista med Neah och Araya
Fann en del trattisar men många var förstörda av frosten som varit tidigare i några dagar.

Zaray och jag tog en selfie. Se vad glad hon ser ut.

Själv såg jag inte klok ut, värre än vanligt så jag tyckte det passade bra att sätta en pratbubbla över mig, sen kunde ju Zaray ha sagt något roligt kanske :))

Hon är så underbart fin. Mötte bondegubben idag igen, denna gång med sällskap, men Zaray sa inte ett ljud utan lade sig vid mina fötter och väntade tills vi skulle gå vidare när jag pratat klart.

Noah är hemma igen. Inte helt nöjd med tratten, men i övrigt okej.
Inatt sover jag på en madrass på golvet i hallen för att kunna ha koll på alla hundarna då dottern är borta inatt.

Nu har tratten Noah lagt sig i dotterns säng och allt andas frid över huset.

Av Sarplaninac - 22 oktober 2021 09:49

Givetvis sov hundarna djupt och gott när det var dags för min del att gå upp, redan klockan sju för att hinna köra till Våxtorp och lämna Noah på kastrering.

Natten har varit bra faktiskt, men sömntabletten jag tog hade ingen större effekt, blev knappt ens trött, men trots det somnade jag ändå till sist.

Satte mig i bilen strax före åtta, och då kom tröttheten och jag kände mig lite allmänt avtrubbad och trög i tanken..

Lämnade Noah efter att han praktiskt taget klättrat på väggarna och skrikskällt ut hela kliniken så jag blev ombedd att vänta utanför.

Sonen ringde på vägen hem, någon elektrikersnubbe skulle visst komma förbi inom nån timme och byta en utvändig elmätare.
Jaha, fort stuva undan hundarna så han för det första kan bli insläppt och för det andra slipper deras hysteriska aggressiva skällande i fönstret, det kan nog stressa vem som helst en aning.

Släpper ut Araya och Neah på Dansksidan, givetvis är ju tanten precis på väg till sin soptunna och stryker mitt staket. Ett jävla liv på hundarna, ta in dem igen, ta ut dem på andra sidan och än en gång i tanken förbanna att de finns så tokiga människor som renoverat ett öderuckel för långt över miljonen 30 meter från min gård med alla hundar.

Bära in ved och tända i kaminerna, frukost på stående fot, och nej, jag sitter inte mycket, det är nog oftast bara när jag kör bil, vilket iofs blir en hel del av också för den delen.

Mera kaffe nu så de blir fart på kärringen och irritationen släpper..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards