One in a million

Alla inlägg den 21 oktober 2021

Av Sarplaninac - 21 oktober 2021 09:39

Stöknatt... Araya kunde inte komma till ro, och halv ett var nog sista gången jag kollade klockan på mobilen innan jag sen äntligen fick sova till halv sju.

Kände mig dock extremt trött och bara vägrade gå upp, muttrade grinigt åt hundarna att lägga sig igen.
Det varade ungefär 25 minuter och under tiden hann Zaray med att skälla åt något hon såg genom fönstret på nedervåningen, så tillslut hav jag upp ändå.

Det är hopplöst de kvällar jag jobbar, för då har hon sovit hela kvällen i väntan på mig, och när jag sedan kommer hem och vill lägga mig, ja då är hon hopplöst pigg och full av energi.
Antar att jag får börja ta ut henne på en promenad när jag kommer hem, men tio elva på kvällen, becksvart och regnigt, jag är måttligt sugen på det.

Aussierna och Araya leker varenda morgon, som galningar far de runt i huset släpande på golvmoppar, skor och river ut veden från korgen.
Öppnar jag ytterdörren och har ut dem, tar leken slut och de sitter på trappan alla tre och bara väntar på att få komma in.

Svarta skyar, regn och blåst. Inget väder som uppmuntrar utomhusvistelse direkt, men något ska jag nog kunna hitta på.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards