One in a million

Alla inlägg den 4 september 2021

Av Sarplaninac - 4 september 2021 22:04

Tog ut Zoe på en lite längre runda. Kvällen var ljuvlig, solen värmde och gjorde allting alldeles extra vackert i det varma kvällsljuset.

Vi mötte bondegubben, han stannade med sin bil och hund som ständig följeslagare på passagerarsätet och Zoe fick träna på att bli lika duktig och cool som Zaray alltid är.
Det gick fint, bara lite skällande i början.

Sen gick vi vidare.

Doppade tassarna i den lilla bäcken.

När vi kom tillbaka hem var besöket fortfarande kvar, men denna gång när jag höll i kopplet gick det bättre. Hon var tyst och lugn vid min sida, och tog till och med emot lite godis från honom.
#ovtjarka #ovcharka #kaukasisk #kaukasiskovtjarka

Av Sarplaninac - 4 september 2021 18:05

Sonen tog hem, en för hundarna främmande, kompis. Ovcharkan Zoe accepterade honom inte.
När jag kom från promenaden med Zaray ville hon först fram och lukta på honom, i koppel naturligtvis, men sen när det inte var välbekant började hon hotfullt cirkulera runt honom och skälla.

Araya fick inte ens prova idag, för hon har svårt redan att överhuvudtaget acceptera min son fullt ut ännu.
Så ja, det fungerar, definitivt, här kommer ingen in.
Efter attacken från den psykiskt störda mannen i våras, kan jag nu hädanefter känna mig säker, väldigt väldigt säker. :)

#guarddog #sarplaninac #ovcharka #kaukasisk #kaukasiskovtjarka

Av Sarplaninac - 4 september 2021 16:01

Efter jobbet. Zaray och jag i skogen. Varmt som en sommardag.

Av Sarplaninac - 4 september 2021 08:34

Somnade utmattad strax före 22 igår, med mobilen i handen och vetskapen om att larmet skulle ringa 0515.
Sov gott fram till 0230, då sonen kom hem och hundarna i hans hus började skälla. Zaray också. Sen var det lögn i helvete att få tyst på henne. 0310 tror jag klockan var den sista gången jag kollade.

Araya sov lugnt och oberört genom natten.

Tidig morgon, strax efter sex sitter jag bakom ratten i den kyliga morgonen, på väg mot jobbet. Detta var sista gången i resten av mitt liv som jag låter mig övertalas att ta ett dagpass. Fy fan..

Igår, dessa två.. :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards