One in a million

Alla inlägg den 19 september 2021

Av Sarplaninac - 19 september 2021 16:42

Kokade ris till Zaray och sen sågade jag till bitarna i eldfast material till den andra kaminen, då natten varit kall och efterlämnat en lätt rå kylighet inomhus. Sen tände jag upp även den andra kaminen och en skön värme spred sig inomhus.

Jag anar varför natten blev som den blev. Zaray tog sig in i foderförrådet Igår kväll och jag kom på henne med huvudet i fodersäcken. Trodde dock inte att hon hunnit få i sig några större mängder, men där hade jag uppenbart fel.

Så därav magont, dricka floder av vatten och sen både kissa och bajsa inne inatt. Idag blir det risdieten för hennes del.

Kände mig trött, så ini benmärgen trött och grinig.
Satte mig i en fåtölj, lyfte upp Araya i min famn och hon somnade där, och jag blev sittandes en lång stund och bara njöt av hennes snarkande söta lilla sällskap och sprakandet från elden i kaminen.

Zaray tyckte att NU minsann går det bra att sova, och det rejält. Fullkomligt utslagen sover hon den oskyldiges sömn.

Även sova lugnt utomhus, när hon skällt så mycket att det borde räcka för åtminstone en vecka framöver, och ingen, ens på flera kilometers avstånd kan ha undgått hennes skall.

Själv är jag på jobbet, har lite rast nu. Tröttheten är plågsam men det är bara streta på och hoppas på en lugn natt inatt istället. Tur jag har så fantastiskt bra och härliga kollegor överallt, det kan lyfta även efter såna här nätter.

Av Sarplaninac - 19 september 2021 11:52

Mo ha ha haaaaa..

Känns lite tveksamt va.

Fick dessa otroligt söta muggar med lika söta budskap av min finaste vän.
Men just idag känns inte budskapet direkt så träffande. Mera åt det hånfulla hållet.

Av Sarplaninac - 19 september 2021 09:07

Inatt var en natt jag kunde ha varit utan..
Efter kvällsjobbet tog jag en halv sömntablett och somnade nog någon gång strax efter elva.

Då dottern var borta hade jag fem hundar hos mig, och endast Zoe var hos sonen.
Efter lite stök, där Noah var extremt på Zaray som löper, och Neah morrade och trodde hon ägde hela dubbelsängen, (dumt och tjafsa med 45kg sarplaninac) så lade sig lugnet över huset i skogen.

Det höll väl ungefär fram till ett, sen satte Zaray igång att springa upp och ner i trappan, skälla oupphörligt på ingenting, och tillsist gav jag upp, gick ner och släppte ut alla hundarna.

Somnade om.. Och vid tre så var det dags igen. Rastlöst upp och ner för trappan, när jag gick ner igen, hade hon kissat och bajsat på golvet. Torkade upp eländet, lade mig i sängen igen, och nu morrade Neah oupphörligt och Noah ville bara sätta på Zaray. Ner igen, dela på Noah och Zaray.
Sen var det lugnt till 0545. Då började hela cirkusen om igen och golvet var fullt av kiss och bajs.

Vid det här laget var jag vid vansinnets bortre gräns, stängde sovrumsdörren om mig Neah och Araya. Sen låg jag där och lyssnade på Zarays oupphörliga skällande fram till sju, medan de andra hundarna sov lugnt.

Vid sju gav jag upp alla försök till vila och samtidigt som jag satte på kaffet, omgiven av tre hysteriskt hungriga katter, som jamade oupphörligt och gjorde smutsiga tassavtryck på alla köksbänkarna, tänkte jag på hur blocketannonsen skulle utformas.
Cirkus bortskänkes mot avhämtning. Vid riktigt snabb affär, nu, helst igår, kan jag till och med tänka mig att betala en symbolisk summa, bara du tar hela cirkusen.

Och utanför köksfönstret fortsatte Zaray sitt hysteriska skällande, på ingenting, medan kaffet droppade ner i bryggaren och jag städade golvet för tredje eller fjärde gången detta dygn, jag har tappat räkningen..

Och detta inlägg är ytterst ironiskt och bör inte tas på allvar :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards