One in a million

Alla inlägg den 28 september 2021

Av Sarplaninac - 28 september 2021 19:25

Överlevde tandläkaren, men tveksamt om ekonomin gör det. Den fick nådastöten med en sluträkning när allt är klart i nästa månad på 9000kr. Underbart system vi har i Sverige. Tänder som är så viktigt foch en stor orsak till hjärt kärlsjukdomar om man inte sköter dem.

Själv har jag bara bitit sönder en tand, men jäkligt illa så det blir dyrt att laga. Sen ett hål för första gången på många år. Och på det måste jag tydligen ha en ny bettskena då jag slängde den gamla för evigheter sedan, i tron att jag slutat gnissla och pressa tänder. Inte då tydligen, och om jag fortsätter så här har jag snart inga tänder kvar..

Min bästa vän bjöd mig på sushi efteråt, och sen handlade jag det nödvändigaste.
Körde hem och gick ut med hundarna.

Minisarpen fick en egen runda idag, hon tyckte det var måttligt kul.

Det är fullt med mygg och knott ute, och jag längtar efter hösten och kylan så de försvinner nån gång. Likaså ormarna, igår låg det en stor huggorm mitt på grusvägen när jag kom där med hundarna.

Gick ner i källaren, och jodå varmvattenberedaren funkar inte. Dock lite oklart om det ändå inte har att göra med dessa säkringar som inte fungerar och ständigt står i offläge så att stallet och delar av huset är ständigt mörkt, för lampan i källaren fungerar inte heller och jag fick treva mig fram och sen tända mobilens ficklampa.

Av Sarplaninac - 28 september 2021 09:15

Vaknade till regn och hårda vindar, en minisarp som till varje pris skulle ut. Klockan visade 0545..

Fullkomligt hopplöst. Står ute i mörkret och ösregnet i säkert en kvart, efter tio minuter kissar hon. Står ute ytterligare fem minuter.
Ger upp, går upp och lägger mig i den goa sängvärmen igen.

Minisarpen härjar runt, biter i saker och är allmänt jobbig bara sådär på valpars vis. Efter en kort stund bajsar hon på golvet.
Till slut somnar hon i alla fall, och sover, typ en kvart.. Jag ger upp..

Och sådär håller det på i det oändliga. Jag som står ute med henne i alla väder, hon som vägrar göra sina behov, tills vi kommer in igen.
Jag vet, det är en valp, men jag har haft åtskilliga valpar genom mitt liv och ingen har ens varit i närheten av hur hon är när det gäller rumsrenhet.

Så jag satte på mig regnjackan och tog mitt kaffe med mig..
Hur det gick? Det tog då en jäkla tid, men 1-0 till mig. Den här gången..

Och nu ska jag till tandläkaren. Bläh jag har gruvat mig sen jag bokade tiden. Både för pengarna det kostar, men mest det plågsamma obehaget det innebär..
.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards