One in a million

Alla inlägg under mars 2022

Av Sarplaninac - 12 mars 2022 07:24

God morgon!
Gårdagens 7-16 intropass gick över förväntan bra. Jag måste verkligen ha vuxit och helats som människa. Visst, jag sov nästan inget natten före, men det kommer jag nog aldrig göra när jag måste upp tidigt.

Men nya möten, ännu mer människor rutiner, och jag tyckte bara det var kul och gick så ovanligt lätt. Sådant som jag alltid tyckt var oerhört jobbigt förut.

Jag fick också bra hjälp att ordna en snabb delegering redan till veckan, på mina medicinska kunskaper, som annars tydligen brukar ta oerhört lång tid att få just här. Så ja, jag kände mig trött men oerhört nöjd och glad.

Nu sitter jag med första zoegasmuggen, sarparna är ute och elden sprakar i kaminerna, utanför fönstret skiner solen och himlen är blå. En riktig solskenshistoria:)

I nästa inlägg ska jag berätta om en eller två personer med ett I mina ögon stört beteende, men först lägga i kaminerna och fylla på zoegas.

#solskenshistoria #sarplaninac #livetpålandet

Av Sarplaninac - 10 mars 2022 16:46

Två härliga promenader..

Med dessa finingar..
Zaray..

Min dotter och Zoe..

Ska strax ta ut Araya på sin, och dagens sista promenad..

#sarplaninac #kaukasisk #ovcharka #vakthundarna #dogblogg #hundblogg

Av Sarplaninac - 10 mars 2022 12:03

Så har jag varit tillbaka till vårdcentralen igen då, på grund av mina problem med händerna.
Neurografi visade som väntat inte något, vilket jag redan påtalat att det inte skulle,men som ortoped/kirurg vägrade lyssna på.

Min läkare på vc är jättebra, han lyssnar på mig och tror mig. Men ortopeden vägrar ta emot mig då neurografi inte påvisar problem.

Då tog jag ett utdrag ur min journal från operationen 2018 som visade på att nerven var så illa klämd att den satt fast, trots att neurografi inte då heller visade på några problem.
Så nu bifogar min läkare den och gör ett nytt försök med remiss, och under tiden vaknar jag flera gånger varje natt pga vänsterhanden, och den högra ger mig smärthugg när jag minst anar det, som får mig att skrika rakt ut och tappa det jag håller i.

Min hemlige beundrare beter sig skumt och vägrar säga vem han /hon är.
Jag skrev detta igår och fick till svar detta, sedan inte ett ljud. Hoppas jag inte behöver se mig om över axeln när jag går någonstans, för beteendet är märkligt.

Bilderna är från igår, en magiskt vacker dag.

Har precis ätit thaimat, ska handla lite och sen bege mig hemåt, mot hundarna, skogen och promenader

#beundrare #vårdcentralen #skumtbeteende #sarplaninac

Av Sarplaninac - 9 mars 2022 07:02

God morgon!
Ännu en natt med för lite sömn, men denna gång berodde det inte på Zaray.

Inte heller berodde det på Saga.
Eller Sam..

Nej det berodde helt och hållet på mig själv som satt uppe till halv ett inatt, så glad över första kvällen på nya jobbet, (och min egen stora förändring efter 1,5 års jobb med mig själv i behandling/ traumabehandling hos psykolog,) och pratade med både min dotter och min bästa vän i telefonen, samtidigt som jag drack ett glas vin, eller två ;)

Men äsch, känner mig väldigt glad ändå, så det blir nog en fin dag. Jag ska dricka kaffe och sen ut med hundarna innan jobbet

#traumabehandling #sarplaninac #zoegas #skogsliv

Av Sarplaninac - 9 mars 2022 00:06

Fick detta ikväll, och ja jag måste säga att det väcker min nyfikenhet.

Jag har annars haft en jättebra första kväll på mitt nya jobb
Så trevliga kollegor och allting kändes så lätt. Ser fram emot att få jobba där också.

#hemligbeundrare #nyttjobb

Av Sarplaninac - 8 mars 2022 11:25

Dottern visar Zaray hur man sminkar sig.

Zaray säger att Dottern är vackrast naturlig, och att hundar inte behöver sån där makeup, för de är alltid fina precis som de är.

#zarayochsminket #makeupskola #sarplaninac #barnochhund

Av Sarplaninac - 8 mars 2022 07:54

Ännu en stökig natt. Det var ett tag sen sist hon höll på så, men inatt skällde Zaray till rejält och länge vid fyra tillfällen, och varje gång när jag precis var på väg att somna om.

Jag brukar sällan bli grinig på henne för det, hon gör ju bara sitt jobb, men inatt var jag måttligt road..

Dessutom väckte hon mig redan före halv sju, började rastlöst trampa runt och påtala att hon hade sovit klart nu.

Nu ligger de ute på gården båda två och njuter av kylan.
Själv sitter jag med min andra mugg zoegas och försöker vakna.

#nattsarp #stöknatt #sarplaninec #skogen

Av Sarplaninac - 7 mars 2022 20:06

Tog Araya och Zaray på promenad i skogen, strax före solen gick ner.

Det är lite stökigt att gå med båda två, så jag får jobba lite på det, men över lag väldigt bra ändå. Var för sig går de jättefint i koppel.

Jag skrev till en person idag på messenger, någon jag inte kunnat släppa ur tankarna fast det gått några månader sedan vårt första och enda möte.
Jag fick inte det svar jag hade hoppats på, men å andra sidan skrev jag inte heller vad jag egentligen ville, utan utgav mig för att ta kontakt av en annan anledning. Komplicerat? Javisst, man vill ju inte göra bort sig helt liksom ;)

Ett annat delikat problem är min senaste middagsdejt som egentligen inte var någon dejt. Han blev givetvis alldeles för på, betedde sig som att vi redan hade ett förhållande, som vi inte hade, (herregud vi åt en pizza och pratade bort en timme liksom)och nu aldrig kommer ha heller, och mitt intresse dog som en droppe vatten dunstar och förångas i Saharas öken..

#Sahara #komplicerat #dejt #dogblogg #hundblogg #livetpålandet

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards