One in a million

Alla inlägg under mars 2022

Av Sarplaninac - 1 mars 2022 23:30

Var iväg ikväll och träffade en ny bekantskap. Vi åt middag och pratade bort några trevliga timmar.

När jag kom hem igen var klockan närmare 22 och dottern och jag tog ut Araya och Zaray på en mörkerpromenad.

Första mötet var en bil som stannade, och det var sonen på väg hem från jobbet. Zaray morrade dovt och drog i kopplet, skulle fram och se vad det var, sen fick hon syn på vem, och blev hysteriskt glad.

Sen kom det plötsligt ett grönt fladdrande ljus emot oss i mörkret. Först trodde jag att jag sett fel, men ljuset närmade sig och jag ropade Hallååå ut i mörkret. Fick ett hallå tillbaka, sen blev det tyst och ljuset fladdrade åt olika håll som om någon sökte av ett område runt våran gård.

Zaray blev stressad och ordentligt på sin vakt, morrade, drog i kopplet och fräste åt Araya som också gick igång på detta.
Då vände det gröna ljuset, svepte en sista gång och försvann åt ett annat håll.

Jag tittade på klockan, 2210, en vanlig sketen tisdag, här ute i ödsligheten. Man upphör aldrig att förvånas. Jag har bott här i snart tre år, och kan räkna på ena handens fingrar de gånger jag mött någon ute på promenad dagtid. Och i mörkret såhär sent, det har aldrig ens hänt. Och jag undrar fortfarande vem och varför, och det gröna ljuset?

Av Sarplaninac - 1 mars 2022 12:36

Zaray, finaste pussnosen..

Har gått en härlig promenad med Zoe, sonen och jag har lagat hönsgården som Zoe tacklat sönder en aning, och nu är det Zarays tur att gå en promenad.

#tacklatsönder #hönsgård #ovcharka #kaukasisk #zoe #skogen #herdehundar #pussnos

Av Sarplaninac - 1 mars 2022 07:53

En natt utan sömn. Mardrömmar och Zaray som rastlöst trampade runt.

Vid sju gav jag upp tanken på att få någon sömn alls denna natten, och släppte ut hundarna, som fann sig väl tillrätta..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards