One in a million

Direktlänk till inlägg 4 april 2023

Dag 2 på arbetet i mitt nya land

Av Sarplaninac - 4 april 2023 16:58

Så har ännu en dag på mitt nya jobb gått. 8-15, og jeg synes de gik en lille smule bedre idag..
För det första, så sov jag faktiskt även inatt, och det gör såklart sitt till. Sedan gik det nemt at køre på job idag, jeg var framme tidligt, det var sgu skønt ;)

Idag vågade jag även prata lite mer, och jag kände mig mer bekväm, även om jag en kort sekund imorse klockan sex när jag gick upp, tänkte, åh nej, panik jag kommer inte klara det här, och min självkänsla åkte i botten. Sen samlade jag ihop mig och körde till jobbet och allt kändes bra.

Men det känns en aning jobbigt, när mina danska kollegor, två av dem som är lika nya som jag, och började igår, idag i princip jobbar och interagerar med allt och alla, medan jag fortfarande kämpar bara med att våga prata, att förstå hur verksamheten är uppbyggd, vilka de boende är, och alla nya rutiner och kollegor.

Samtidigt så vet ju jag, att exakt sådan hade jag också varit, på nytt jobb I Sverige, jag hade knappast behövt någon introduktion, och jag hade känt mig väldigt trygg, framåt och självsæker. Men ändå, jag har höga krav på mig själv, en skada sedan barndomen, och jag känner mig en liten smula misslyckad när jag ser på dem.

Sen är alla så söta och snälla, också de boende jag mött. En av dem sa om mig till en kollega, att hon den nya är så vacker med sina blå ögon och svarta hår.
Även mina kollegor gav mig komplimanger, sa att det är tufft gjort av mig att flytta hit och börja jobba direkt, och att jag ser mycket yngre ut än jag är, att de omöjligt kunde tro att jag faktiskt är i den ålder jag är.
Allt handlar såklart inte om utsida, men jag blir alltid glad när människor säger snälla saker :)

Katten på bilden är en katt som kommer på besök här I huset lite då och då. Vi vet inte vems det är, och hon är otroligt söt och fin. Härligt med lite kontakt med djur ändå, när mina hundar är kvar I Sverige.

#dag2nyttjobb #dag2nyttlandjobb #livetidanmark #mittnyaliv #upsanddowns

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 16:34

Idag kom Zoe och husse på besök. Zaharah var kaxig som få, men Zoe vänlig och lugn. För säkerhetsskull hade hon munkorg på. Men jag såg inga tendenser till något annat än vänlig och tålmodig. Zavannah var också rätt kaxig, men så fort Zoe gick ...

Av Sarplaninac - Söndag 28 april 06:42

Jamen godmorgen redan klockan 0545. En hyperaktiv staffe satte fart på alla, väckte upp valpen som kissade på golvet innan jag hunnit ner för trappan. Valpen sov med dottern. Jag känner fortfarande av effekten av den sömntablett jag tog igår, och fö...

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 22:17

Åh vad blev jag trött nu. Blir tidigt ikväll. Ska bara rasta hundarna, ta fram fryst mat till imorgon, borsta mina tänder och så i säng. Livet med två valpar är hårt, men underbart. Vi går korta turer, Zaharah tar många pauser. Ha ha. Det går ...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Av Sarplaninac - Onsdag 24 april 14:17


Jag blev precis inkallad till intervju, för en fast tjänst, på fredag. Det gjorde mig glad. Och Stella i Danmark hon ville gärna vara min referens, och säga bra saker. Så jag är så tacksam.. Nu dricker jag kaffe med dottern och så ska vi gå ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards