One in a million

Alla inlägg den 22 april 2023

Av Sarplaninac - 22 april 2023 19:22

Innan jag körde till Sverige igår, hade jag ett bra samtal med Dansken. Jag kan inte säga att jag på något sätt ändrar min uppfattning i fråga om hans beteende med kvinnan, men vi har i alla fall gjort klart mellan oss var vi står och vilken respekt man ska visa varandra.

Sen har vi konstaterat att missforstånd mellan oss I andra sammanhang, oftast uppstår på grund av att vi inte har samma språk. Nu kan man kanske tycka att danska och Svenska inte är så stor skillnad, men det är det faktiskt ändå när det kommer till nyanser. Det är mer än lätt att tolka fel när något han säger på danska låter hårt i mina öron, men bara är som språket låter. Och likadant åt andra hållet.

Sen förstår ju jag danskan helt, medan han inte förstår svenska så bra, och jag talar en blandning av dansk-svenska när jag pratar med honom. Så ja, lätt är det inte alltid..

Jag hade i vart fall ett bra samtal med honom, även om hur jag upplever svårigheter på jobbet pga språket, och han sa Men var bara som du brukar, tänk inte så mycket, prata den danska du kan, fyll ut resten med svenska engelska, och är det något de inte förstår så får de väl fråga då

Så jag gick till jobbet dagen efter, släppte alla mina hämningar och var som jag brukar, och det både gick och kändes alldeles fantastiskt.

Sen körde jag till Sverige i min lilla bil som alla har så roligt åt, och blev stoppad I tullen, vilket gav mig en aning hjärtklappning, men det gick över fort när det bara var nykterhetskontroll och körkort..

Idag har jag och sonen varit till veterinären med Zaray som har öroninflammation och allergier, så nu har hon fått behandling igen, och hon uppförde sig som vanligt alldeles fantastiskt hos veterinären. De tyckte hon var så söt och snäll. Dock är hon paniskt skräckslagen för bilåkning så vi fick lyfta in den 55kg tunga hunden och sen var hon så rädd att hon skakade hela vägen medan dreglet vätte ner hela mig så det såg ut som om jag hade gått igenom en vattenspridare när jag kom fram.

Efter det har vi grillat och ätit god mat, och jag har hälsat på en vän och druckit en öl I solen.

Jag tycker det är fantastiskt att vara här och jag känner hur mycket jag saknar den här platsen, mina barn och hundar. Men jag saknar också min kæreste och vill vara samman med han, samtidigt som jag också ibland tvivlar lite på om jag verkligen fattat rätt beslut och val här I livet. Men det får tiden utvisa tänker jag..

Av Sarplaninac - 22 april 2023 00:02

Igår pratade vi om våran relation, och kom fram till många bra saker. Det ska jag skriva om imorgon, för nu är jag I Sverige och är tröttare än tröttast.

Inatt ska jag sova med finaste sällskapet..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards