One in a million

Alla inlägg den 13 april 2023

Av Sarplaninac - 13 april 2023 19:32

Idag har jag varit på jobbet mellan 7-1630. Först utbildning i flera timmar på dokumentationssystem, avanceret, och sen avaluta dagen med en annan intensiv genomgång i en speciell behandlingsform, där vi gick igenom en person med speciella svårigheter, för att kunna få verktyg och bättre kunna hjalpa vederbörande.

Kan lugnt säga att när klockan var 1632 och jag äntligen fick gå hem, var min hjärna helt slut.

Så jag tog ner till båten, åt aftensmad i min ensamhet, njöt till fullo, och sen gick jag 4 km langsmed havet.

Jag såg en liten segelbåt, precis en sådan som jag alltid ritade när jag var liten, och drömde om att segla. Den var röd och såg precis ut som på bilden.

Idag ser mina drömmar lite annorlunda ut, och jag stormtrivs ombord på min kærestes Benetau oceanis 43.. Båten på bilden under.

Jag växer lite mer dag för dag på jobbet känner jag, och idag pratade jag nog mest av alla gånger jag varit där. Jag har så höga krav på mig själv, och har så svårt att prata med människor då jag inte kan prata perfekt. Men idag lyckades jag släppa det lite, tänkte skit i det, och sa så många danska ord jag kan, och resten på svenska eller engelska, och mina kollegor förstod mig ändå, och jag blev glad, kände att jag vunnit en seger över mig själv;)

Av Sarplaninac - 13 april 2023 06:50

Godmorgen!
Körde redan 0615 hem ifrån idag. Knappt någon trafik så jag var framme 0640 ;)

Nu väntar en lång dag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards