One in a million

Alla inlägg den 3 april 2023

Av Sarplaninac - 3 april 2023 15:28

Det som slog mig på en gång, när jag kom till jobbet, det var den värme man möttes med. Om jag ska skriva på dansk, det føles som et rigtigt godt sted at arbejde.
Alla är så söta och trevliga, och bra information, men mycket att ta in I mitt huvud nu.

Jeg er lige kommet hjem, och sidder nu i solen og drikker en lille øl.

Jag ska inte säga något annat än att jag är lite blyg, om man nu kan säga så, när det gäller att prata med mina kollegor på deras språk, men jag förstår faktiskt allt de säger, och jag prövar, lite försiktigt och gärna med bara en person i taget att prata det jag kan, och jag kommer till att kunna prata mer med dem framöver, jag behöver bara lite tid.

Men jag har haft en fantastisk fin första dag, och jag känner mig glad och förhoppningsfull.

Jag byter ju nu också helt inriktning, till något jag faktiskt inte har jobbat så mycket med alls i mitt liv, nämligen socialpsykiatri. Jag ska arbeta på ett socialpsykiatriskt boende, mer som ett gruppboende.

Sen får man här både lång introduktion på 3 veckor, och utbildning hela dagar på dokumentationssystem och allt man ska kunna.

Så ja, jag är faktiskt riktigt nöjd med min första dag..

Även att köra dit gick bra. Det tar ca 20 minuter, men pga mycket trafik får man räkna med en halvtimme, så imorse startade jag 45 minuter innan, och så efter bara 5 minuters körning tog det helt stopp och jag tänkte men va fan, ska jag börja med att komma försent första dagen... Men så efter 5 minuter släppte det, och jag drog en lättnadens suck..

#nyttjobbdanmark #förstadagen #nyttland #dejligtsted #nyttspråk

Av Sarplaninac - 3 april 2023 06:32

Sitter med kaffet och försöker vakna.
Har faktiskt sovit inatt, och idag är det första dagen på mitt nya jobb.

Det är-4 grader ute, och det är vidrigt..Ska det aldrig bli någon vår?


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards