One in a million

Alla inlägg den 12 april 2023

Av Sarplaninac - 12 april 2023 21:11

Medicinprov på Danska igår. Jag tycker jag har gjort det riktigt bra faktiskt. Det är en del som skiljer sig från det svenske, och jag hade bara ett fel, och det var på en fråga om en myndighet.

Idag har jag varit på Recoverykurs hela dagen med mina kollegor. Intressant, men jag är helt slut i huvudet av all information. Men jag är glad för att danska språket nu känns så naturligt att lyssna till, att jag överhuvudtaget inte ens tänker på det längre.

Dock har jag fortfarande lite svårt att få något flyt i det när jag ska ha någon lite mer utförlig diskussion. Då blir det en del svenska ord också, men jag har ju bara varit här I 14 dagar..

Mina kollegor är imponerade, kanske inte av mina språkkunskaper;)) men av modet att bara flytta och på en gång börja ett nytt jobb, med en ny inriktning i ett annat land dessutom.

Nu ska jag snart gå I säng. Ja det är sant. Ska upp 0530 imorgon. Börjar 7 och trafiken är faktiskt lite besvärlig på sträckan till mitt jobb, så jag ska testa hur det går. Sen sover jag i båten igen kommande natt.

Ska ha utbildning hela förmiddagen i dokumentationssystem, och sen avslutas dagen med fællesmøde i 3 timmar, så ja, jag kommer nog vara rätt slut imorgon.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards