One in a million

Alla inlägg den 7 december 2023

Av Sarplaninac - 7 december 2023 16:46

Efter en dag på jobbet, körde vi för första gången hem utan bekymring för snö och ishalka på vägarna.

Jag jublar, snöhelvetet är töat bort och jag dansar regndansen av glädje, medan mina kollegor ser på mig med förundring i blicken

Jag tar Zavannah ner till fjorden, strax före det skymmer. Isefjord är stilla, inbäddad i dimma, allting är stilla, inte en krusning på ytan.

Zavannah är sprudlande full av energi. Vi går på stranden, hon doftar efter något o sanden, och jag har mina tankar ute på fjorden.

Jag lägger en sökruta åt henne, och hon tar sig an den med staffeiver.

När vi kommer tillbaka till det lilla huset, lägger sig mörkret över det hela, och Zavannah får ett stafferyck av oförstalld glädje, och löper runt som en tok innan hon slutligen faller till ro bredvid mig i soffan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards