One in a million

Direktlänk till inlägg 1 december 2023

Jag saknar dig...

Av Sarplaninac - 1 december 2023 09:30

Jag har haft en helt förfarlig natt. Zavannah har snarkat, hela natten, har aldrig varit med om något liknande, och mina tankar har löpt fullständigt amok när jag inte kunnat falla i sömn.

Jag har nog först nu, på allvar insett att vårat förhållande är slut, på riktigt.. Og at det højst sandsynligt, allerede har været det et stykke tid. Det är bara jag som inte fattat, inte velat förstå, inse, att det jag känt och undrat mig över sedan våran sommarsegling, eller egentligen redan innan den, faktiskt är riktigt..

Fan det skulle ju vara vi, jag trodde verkligen att det var vi.. Hur kunde det sluta så här?

Jag har sagt redan för flera månader sedan, till min bästa vän Sara, att det känns inte som om han älskar mig överhuvudtaget. Och på vår sommarsegling, som mestadels blev en enda lång besvikelse för mig, känslomässigt, var det väldigt påtagligt, och jag försökte prata med min kæreste om det, vad som sker, men han sa bara som han brukar, att det är inget, allt är fint.

"Jag saknar dig, och det vi en gång hade. Inte den sista tiden, den hade jag gärna varit utan. Men jag saknar ditt sällskap, våra diskussioner om rymden, se på nattehimlens alla stjärnor, drömmar om segling och ett annat liv.

Jag saknar dina bruna ögon, när de såg på mig med värme och kärlek, och jag saknar till och med din förmåga att tala utan att tänka ibland.

Jag saknar att somna vid din sida, och att få vakna upp med dig

Varje dag är en kamp, och stundtals vill jag bara ge upp. Jag är ensam, i ett annat land, men med ett jobb och nyfundne vänner som støtter, så är Sverige inget alternativ.

Jag bor I en sommerhus, som är till salu, så när som helst kan jag också vara hemløs igen, och hanvisad till en soffa hos vänner, i väntan på en lösning.

Jag förstod aldrig riktigt vad som hände, varför det blev så här, och jag somnar sent om natten, sover oroligt, drömmarna avloser varandra, i en räcka osammanhangande episoder, och jag vaknar tidigt i gryningstimmen, med huvudet fullt av tankar jag inte kan få styr på, och en fruktan för hur jag ska ta mig igenom dagen.."






 
 
Ingen bild

Anne

1 december 2023 13:35

Jobbigt att inte kunna sova. Det finns många lediga bostäder i Danmark. Surfa in på Boligportal. Man får ofta betala för att ta kontakt med en hyresvärd men det kan det vara värt. Annars finns ju DBA - Den Blå Avis. Där annonseras många bostäder. Sen, du är värd en bättre man än den du träffade förut. Du är intelligent, vacker och antar jag trevlig också. Du kan lätt träffa en ny man om du vill. Jag har bott i Danmark för 13 år sedan. Så jag förstår när du skriver danska.
Kram

Sarplaninac

1 december 2023 13:58

Først vil jeg bare sige tak, fordi du skriver og viser bekymring. Det gør mig glad, midt i sorgen. Jeg har fundet 3 nye venner her i Danmark som jeg sætter stor pris på, de har hjulpet mig med at komme i kø for 5 forskellige boligselskaber, så det skal nok gå. Og tak for komplimentet. Jeg er venlig, og ønsker kun alle godt, lidt for meget nogle gange, så det går ud over mig selv. På mit arbejde er jeg meget værdsat af både kolleger, ledere og beboere, så jeg tænker, at jeg må gøre noget rigtigt.
Jeg kan godt lige at skrive på dansk, jeg vil hurtigst muligt bli god til Dansk, og bli en integreret del av det danska samfundet..

Jeg kan også se, at min xkæreste ikke var særligt sød vid mig, i hvert fald ikke på det seneste. Men jeg har ont af mig selv, alligevel, og er i øjeblikket meget trist, men det skal nok gå over.
Kram

 
Ingen bild

Anne

1 december 2023 21:23

Vad bra att du har vänner i Danmark. Det hjälper ju mycket. Det är bra att du vill väl mot alla men det är så lätt att åka illa ut då. Ibland måste man tänka på sig själv. Du kommer säkert hitta en bra bostad snart. Eftersom du har jobb så blir du godkänd. Du har också på kort tid blivit bra på danska. Det uppskattar danskarna. Tråkigt att du mår dåligt just nu. Hoppas det blir bättre snart och att du får sova bra.
Kram

Sarplaninac

1 december 2023 22:24

Tak. Ja, det skal nok gå. Jeg er ked af det og så skuffet over, hvad der skete med min kæreste, og den måde, han behandlede mig på. Og selvfølgelig utrolig ked af alle de sejlplaner og drømme vi havde, som nu ikke kommer til at ske for mig.
Men jeg sætter virkelig pris på mina nyfundne venner, og mit liv i Danmark, mit arbejde.

Det er rart, at du synes, jeg er blevet god til dansk på kort tid. Det sagde min ekskæreste aldrig til mig.
hvis man vil bo i et land skal man kunne sproget, synes jeg.

Kram och God aften..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Måndag 20 maj 07:30

Godmorgen Mina hundar sover fortfarande. Jag är vaken. Vaknar upp till en vacker dag igen. Det är bara så helt underbart. ...

Av Sarplaninac - Söndag 19 maj 13:38

Godmorgen, eller nja mera godmiddag kanske. Natten var lite stökig, hund skulle gå ut klockan 0200, 0500 och sedan blev Zavannah kvar ute, för hon vägrade komma in, men så blev hon rädd för något 0600 och skällde som en besatt, vilket föranledde e...

Av Sarplaninac - Lördag 18 maj 22:51

25 grader varmt, sol, husfix och både långa och korta promenader. Öl vin, grillning. Trevliga samtal, och många skratt. Nu är jag trött och har lagt mig på soffan med hundarna. Godnatt från skogen. ...

Av Sarplaninac - Lördag 18 maj 09:18

Godmorgen! Igår blev en riktigt fin dag ändå. Vi gick med alla hundarna, sonen och sambon bjöd på pizza. Vi rensade på gården och kom fram till en lösning med annexet på gården, som gör att jag kan fortsätta BP där ett tag, men utan att vi stör var...

Av Sarplaninac - Fredag 17 maj 12:31

Mitt oflyt saknar visst gränser.. Fick ett meddelande i kivra, om att min bil är belagd med användandeförbud idag. Fann ut idag att utöver all annan otur och motgång jag haft på sistone, så är alltså dessutom min bil belagd med användandeförbud p...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards