One in a million

Direktlänk till inlägg 6 december 2023

Min kæreste igen

Av Sarplaninac - 6 december 2023 22:13

Så har jag varit hem till min xkæreste och varit samman med han hela eftermiddagen och kvällen.
Eller numer är han faktiskt min kæreste igen.

Vi har pratat, om hans psykiska sjukdom, och vikten av att han alltid tar sin medicin. Han är idag helt på det klara över att det är resten av livet som gäller.

Vi har pratat om det som skedde, hur han gradvis började förändras och sjunka djupare och djupare ner I sitt dåliga psykiska mående, som gick ut över mig, och som till slut endade i den djupa depression han hamnade I nu sist. Hur detta har pågått i kanske ett halvår, eller mer..

Hur han tappade allt, blev aggressiv och knuffade bort mig. Nekade att söka hjälp, tills jag gick från honom.

Nu har han tagit medicin, bara i 14 dagar, men jag kan redan marka skillnaden. Hela hans personlighed är annorlunda, han har ett lugn, vi kan prata om saker, och han är mer som den man jag föll för, den där dagen i juli för snart 1,5 år sedan.

Det är fortfarande lång väg kvar, men vi har bestämt att ses igen, vara ett par, men bo var för sig, och se hur det går, vad som händer. Så tar vi det där ifrån, en dag ad gangen..

Vi har ätit aftensmad, och sett på film.
Kærestens son kom hem, vi pratade lite, och jag blev glad av att se honom, och det verkade omsesidigt.

Så körde jag hem till huset vid havet igen, genom snö och regn, med Zavannah vid min sida.

Jag är utmattad, mentalt, mycket att ta in. Det har varit jobbigt under en lång tid, och extra jobbigt den sista tiden.
Jag är lite rädd att det hinner ifatt mig, och jag blir svart och nedstamd, även om allt är bra. Det har skett förr, när jag varit pressad under en längre tid, att när det äntligen blir lugnt, allt är bra, då rasar jag.
Vi får se, får holde øje med mig selv..

 
 
Ingen bild

Anna

7 december 2023 22:23

Inte lätt när man har psykiska problem. Ett måste är väl att ta sin medicin så hoppas det kan bli bra för er.
Önskar att allt går bra, inte lätt när man är kär och hjärtat talar.
Varm kram!

Sarplaninac

8 december 2023 05:49

Tack det hoppas jag också
Varm kram

 
skogsnuvan

skogsnuvan

8 december 2023 08:45

Bra att du stannar i eget boende så det inte blir fler hastiga uppbrott

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

8 december 2023 13:15

Ja ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Söndag 19 maj 13:38

Godmorgen, eller nja mera godmiddag kanske. Natten var lite stökig, hund skulle gå ut klockan 0200, 0500 och sedan blev Zavannah kvar ute, för hon vägrade komma in, men så blev hon rädd för något 0600 och skällde som en besatt, vilket föranledde e...

Av Sarplaninac - Lördag 18 maj 22:51

25 grader varmt, sol, husfix och både långa och korta promenader. Öl vin, grillning. Trevliga samtal, och många skratt. Nu är jag trött och har lagt mig på soffan med hundarna. Godnatt från skogen. ...

Av Sarplaninac - Lördag 18 maj 09:18

Godmorgen! Igår blev en riktigt fin dag ändå. Vi gick med alla hundarna, sonen och sambon bjöd på pizza. Vi rensade på gården och kom fram till en lösning med annexet på gården, som gör att jag kan fortsätta BP där ett tag, men utan att vi stör var...

Av Sarplaninac - Fredag 17 maj 12:31

Mitt oflyt saknar visst gränser.. Fick ett meddelande i kivra, om att min bil är belagd med användandeförbud idag. Fann ut idag att utöver all annan otur och motgång jag haft på sistone, så är alltså dessutom min bil belagd med användandeförbud p...

Av Sarplaninac - Torsdag 16 maj 22:18

Igår grillade vi, jag sonen och blivande sambo samt min dotter. Så trevligt och det verkar vara en sån fin tjej han har träffat. Det blev GT också i solen. Zavannah är nu i sitt första löp, nio månader gammal. Vi har gått promenader med Zaray o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards