One in a million

Alla inlägg den 7 maj 2023

Av Sarplaninac - 7 maj 2023 17:27

Och så har jag bara haft en alldeles fantastisk dag på jobbet.
Jag kommer så otroligt mycket mer till min rätt I lite mindre sällskap, och idag har vi varit 4 och sedan 5 personer mellan 7-15.
Inga problem alls, och jag pratar faktiskt utan att tänka över det alltför mycket, på dansk. Så säger en vikarie jag jobbade med idag"Hur länge har du varit i Danmark? Och jag svarade en månad, och då säger hon att Du pratar verkligen bra danska för att ha varit här så kort tid. Och jag bara blev så otroligt glad, de orden gjorde min dag..

Jag har gått lång promenad och inköpsrunda med två boende, blivit bjuden på glass fast vi inte får ta emot något egentligen, och jag tackade nej, men sen gick en av dem in på en bensinstation och kom sen ut med en stor glass till mig, strålande glad, och det var bara till att äta den.

Jag pratade sen med mina kollegor om det, och i sådana situationer kan man inte göra annat. Det har också att göra med allmänt hyfs och att bygga kontakter såklart, men jag är inte alls bekväm med att ta emot något som någon boende betalat.

Efter det hade jag ett besök hos en annan, som var så glad över mitt sällskap att det dukades upp kaffe och kaka. Jag dog nästan ;))
Jag känner mig i vart fall virkeligt uppskattad, och det är underbart.

Av Sarplaninac - 7 maj 2023 06:48

Godmorgen..
På väg på jobb.

Kunde inte finna min frokost som min kæreste gjort iordning till mig igår, av de som blev över från aftensmaden. Förmodligen har hans son spist den inatt.

Det sker faktiskt sjældent, men ibland blir jag bara så irriterad, på att min frokost är væck, min kæreste snarkade inatt, och det där irriterande ovasendet från nedervåningen inatt, som förmodligen bara var ljudet av att min kærestes son spiste min frokost.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards