One in a million

Alla inlägg den 13 maj 2023

Av Sarplaninac - 13 maj 2023 15:56

Min dotter har önskat att vi ska gå ut I skogen, bara hon och jag, med en termos med kaffe och så bullar.

Det är 23 grader varmt idag, och mossan så torr att den knastrar under fötterna där vi går.

Av Sarplaninac - 13 maj 2023 13:28

Så har vi varit hos veterinären igen med Zaray. Hon är lika snäll och tålmodig som vanligt, fast det är lite obehagligt att få en lång tops ner I örat och sen få rensat det.

Ingen munkorg, det behövs inte, hon visar ingen aggressivitet överhuvudtaget. En djurskotare klappade henne, och veterinären fixade öronen.

Hon är fortsatt traumatiserad vad gäller bilåkning, men det är som det är med det. Vi bara lyfter in henne och kör, sen skakar och flåsar hon hela vägen.

Öronen är bättre och hon ska nu underhållsbehandlas i förebyggande syfte.

Just nu väntar jag på apoteket i Osby. De blev pissesura då jag kom med ett pappersrecept från veterinären, och fick det att låta som jordens undergang och att om jag typ kommer hit med nåt liknande merjobb för dem, kommer de låsa dörren när de ser mig, alternativt kasta ut mig. Det var tydligen forfærdeligt..

Av Sarplaninac - 13 maj 2023 08:57

Godmorgen med en kaffe I solen.
Idag ska Zaray till veterinären för återbesök om öronen.

Ännu en fantastisk dag. Det är redan riktigt varmt och solen lyser från klarblå himmel.

Gårdagen avslutades med hundpromenad på 5km, och sedan kom min äldsta son hit också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards