One in a million

Alla inlägg den 21 maj 2023

Av Sarplaninac - 21 maj 2023 10:53

Och så sker det igen, lige pludselig så kommer orden bara till mig på dansk, utan att jag visste att jag kunde det, och jag blir tvungen att dubbelkolla med Google translate, att det verkligen stämmer.

Jeg er endelig ikke den dummeste her, på min arbejde. Det var orden som kom till mig, både bokstavligt och bildligt talat.

Nu menar jag inget illa med det, men jag har känt det som att jag startat på en helt annan nivå än mina danska kollegor, att jag har tagit lite langre tid på mig att komma in I jobbet, och jag har många gånger känt mig dum, baserat på hur lätt det skulle ha varit för mig i Sverige på nytt jobb.

Men idag, för första gången, kände jag att jag faktiskt inte är så dum, och att en del andra kollegor som också är nya, är mindre insatta i saker och ting, än vad jag är.
Dessutom är jag stresstålig sedan Sverige, och klagar inte över minsta lilla som jag också markt att en del gör. Jag jobbar bara på, ser mer fokuseret på att lösa tingen, än att klaga högt och lägga onödig tid på det.

Av Sarplaninac - 21 maj 2023 06:44

Så är det morgon igen, och jag är på väg till mitt jobb.

Jeg har sovet som en död, hyrde en film, och föll i sömn på soffan. Lade mig i sängen, sov vidare, och så 0530, God morgon. Story of my life

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards