One in a million

Direktlänk till inlägg 23 januari 2024

Segelbåten i Holbæk

Av Sarplaninac - Tisdag 23 jan 12:38

Jag har varit till Holbæk, sett till båten, att allt är bra, satt fast ena sidan på sprayhooden, som hade lossnat i den hårda vinden.
All isen runt henne var borta, bara några tunna flak flot runt I hamnen mellan båtarna

Jag har också handlat, lite rodfrugter som jag tänker vi ska ha i aften. Rodfrugter i ovn.

Fyllt lite bensin på bilen, och nu är jag hemma igen, ska dricka lite te, och sen ut med Zavannah igen..

Åh de har så goda tesorter här I Danmark. Dessa är mina favoritter..

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

Onsdag 24 jan 08:30

Dad är rodfrukter för fisk? Rödspätta?

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Sarplaninac

Onsdag 24 jan 08:50

Ha ha det är min danska ordlista och tangentbord som automatiskt skriver på dansk. Det ska stå rotfrukter i ugn. Dvs sötpotatis rödbetor morotter mm
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Torsdag 16 maj 22:18

Igår grillade vi, jag sonen och blivande sambo samt min dotter. Så trevligt och det verkar vara en sån fin tjej han har träffat. Det blev GT också i solen. Zavannah är nu i sitt första löp, nio månader gammal. Vi har gått promenader med Zaray o...

Av Sarplaninac - Onsdag 15 maj 08:28


Godmorgen Idag skulle jag ha varit på bredvidgång/introduktion på nya jobbet, men tack vare skatteverket så är jag det inte, och i värsta fall dröjer det 3 veckor till. Jag blir så less, hur kan det vara möjligt att en redan existerande svensk m...

Av Sarplaninac - Tisdag 14 maj 21:11


Igår pratade jag med Dansken som vanligt. Han sa att hans liv var så tråkigt utan mig, att före han mötte mig tyckte han om att vara själv, fann glädje i att göra saker ensam. Sen flyttade vi ihop, och allt gick tillslut åt helv***, och jag flytt...

Av Sarplaninac - Måndag 13 maj 07:35

Godmorgen till sol blå himmel och ännu en vacker dag. Zamara ville som vanligt ut mellan 4 och 5. Jag släppte ut henne, sov vidare till 6 då hon krafsade på dörren och ville in. Zavannah lade sig i min famn under täcket, och vi sov vidare till 7. ...

Av Sarplaninac - Söndag 12 maj 21:34

En fantastisk dag med strålande sol hela dagen. Jag är brunare än brunast nu, och jag både mår bra av sol, och ser mycket bättre ut också, med lite färg i ansiktet. Zamara och jag träffade Zoe och hennes husse idag. De kom så fint överens, och ida...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards