One in a million

Direktlänk till inlägg 24 mars 2024

Mobbad och utfryst på jobbet..

Av Sarplaninac - Söndag 24 mars 23:36

Jag har haft två förfardeliga dagar på jobbet, med människor som fryst ut mig och behandlat mig taskigt. Idag var droppen när jag väldigt otrevligt dessutom blev påhoppad av den gamla, sura och väldigt otrevliga Birgitte från Roskilde.

Jag orkar just nu inte skriva om det i detalj, kanske orkar jag imorgon.

Men jag blev rasande, vreden kokade i mig och jag stirrade henne rakt in I ögonen när jag forsvarede mig inför de andra, då hon attackerade mig så fult mitt under overlap.

Men jag orkar bara inte mer. Jag blir helt knäckt psykiskt, och Monika var där idag också. Hon sa inte heller ett ord till mig. Hon pratade bara med Birgitte, som hon tidigare har tyckt lika illa om som jag gör. Och helt ärligt, det är nästan inte någon som tycker om henne, för hon är en vidrig elak människa. Jag har hört och sett hur hon pratar otrevligt till de boende, och gärna trycker till dem lite extra..

Jag går inte dit något mer. Jag sjukskriver mig resten av tiden, och jag är fanemig pisseligeglad med vad de synes om det.

Jag orkar inte med det här mer. Tänk att människor kan svänga så, och bli så taskiga och fördomande.
Jag är densamma som innan, det är bara de som har ändrat sin syn och beteende mot mig..

Och allt började med att min kæreste slängde ut mig, och att jag sen har gått tillbaka till honom.

Jag blir helt nedbruten av det här. Det går inte. Jag är tvungen passa på mig själv och se till att jag har någon självkansla kvar och lite arbetsgladje när jag ska börja mitt nya jobb.

#mobning #trakasserier #vidrigkollega

 
 
Carmen

Carmen

Måndag 25 mars 08:47

Fina Tezz!
Bra att du säger ifrån, ingen ska få behandla någon illa.
Du är alldeles för fin för det, stå på dig och håll huvudet högt.
Du är värd att ha det bra och folk borde glädjas för din skull och inte tvärtom. Hoppas att du kommer att trivas på ditt nya jobb.
KRAM/ Carmen.

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Sarplaninac

Måndag 25 mars 09:32

Tack, tusen, tusen tack fina du.
Jag känner detsamma, varför kan människor inte glädjas för min skull
Varför vänder man mig ryggen, och fryser ut mig.
Och när jag nu dessutom har sagt upp mig och har 4 veckor kvar, ska det då vara så svårt att bete sig anstændigt..
Varm Kram

 
Ingen bild

Bibbi

Måndag 25 mars 12:50

Snälla du! Kränkande särbehandling är inte okey på en arbetsplats.Orkar du kan du anmäla det,men det tar energi som du kanske inte har. Ingen har något att göra med ditt privatliv,det är ditt. Sätt dig över okunniga människor som inte vill dig väl.Du har bara ett liv och det är bara Du som vet vad som är bäst för Dig. Lita på din magkänsla.Du är stark .
Många kramar Bibbi

Sarplaninac

Måndag 25 mars 12:55

Tusen tack Bibbi för dina ord.
Jag har ju sagt upp och ska börja nytt jobb I maj, så jag har inte energin att drive det vidare.
Men inte heller att stanna där i 4 veckor och bli behandlad så.
Varm Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 08:28

Jag har inte kunnat logga in på bloggen på över ett dygn, men allt är bara fint här. Har precis gått en kort morgonrunda med hundarna, jag och dottern, och idag var Zavannah betydligt lugnare. Vi körde och hämtade pizza igår. 8km bort. Zaharah ...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 10:10

Sonen och jag gick en morgonrunda med Zaray och Zavannah. De går fint tillsammans för Zavannah har sån respekt för Zaray. Det är lite svårare med Zaharah och Zavannah. Zavannah är helt galet på Zaharah nonstop, och hon säger ifrån gång på gång, men...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 07:14


Godmorgen. Charkan har sovit hela natten, och vid 6 imorse tittade ett rufsigt huvud upp över soffan, och dagen hade börjat. Ja det där är alltså Zavannah, när hon nöjd är i min famn. Jag gav alla 3 hundarna mat, släppte ut dem i den frostiga, k...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 22:46

Allting går fint, vi tar det stille roligt. Lång promenad med Zavannah och sen kort minirunda med charka och Zavannah. Nu blev det så ikväll att dottern sover med Zavannah och Zaray och jag fick äran med Zaharah. Tänkte först dottern ville det, m...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards