One in a million

Direktlänk till inlägg 25 mars 2024

Psykiskt utmattande..

Av Sarplaninac - Måndag 25 mars 12:27

Jag har gått en lång tur med Zavannah I naturparken.
Känner mig trött och helt utan energi. Faktiskt lite låg..

Men det är vackert, fullt av liv i naturen igen. Fåglarna sjunger så vackert, några rådjur sprang graciøst över en äng. Det knoppas och spiras på träd och buskar.

Jag saknar skogen i Sverige, jag vill bara vara där i allt det mossiga, gröna, luta huvudet mot en trädstam, och låta tårarna rinna..

Jag vet godt att jag inte är perfekt. Och vem är det?
Jag vet också att när jag var yngre, kom till att göra och säga några dumma saker ibland, av rent oforstånd, och pga alla mina trauman jag har inom mig, och som jag vid den tidpunkten, inte hade varit I behandling för.

Jag var helt enkelt inte alltid medveten, och jag hamnade I konflikter med människor

Men sådan är jag inte idag. Jag har jobbat så hårt med mig själv under många år, och det gör jag fortfarande, det är ett ständigt pågående arbete.

Så flyttade jag till Danmark och kärleken. Han slutade med medicin jag inte ens visste att han tog, jag fick det riktigt dåligt psykiskt av att leva med honom, men allt det där har jag redan skrivit om.

Jag var så omtyckt på jobbet, av både kollegor och de boende.

Så hände allt det där i höstas, att jag blev utslangd osv och jag fick hyra en kollegas hus.
Monika och de andra två stottade och ville vara mina vänner, och jag var så lycklig för det, mitt I det olyckliga ändå.

Så går jag tillbaka till min kæreste i december,, och sedan dess har det bara gått ned ad bakken...

Kollegor slutade prata med mig, någon hälsar knappt, de tre väninnorna vände mig ryggen, och jag blev utesluten ur sällskapet, och på jobbet pratar man inte heller med mig.

Okej, det är inte alla som uppför sig så, men ändå tillräckligt många för att jag ofta ska få det riktigt dåligt när jag ska arbeta samtidigt som dem, och de antingen ignorerer mig, eller som igår, kommer med beskyllningar i otrevlig ton offentligt. Och när jag svarar emot, artigt men förklarar hur det var, fortsätter människan att vara otrevlig och vägrar höra på vad jag säger. Just den människan är verkligen efter mig. Hon säger inte hej när jag kommer, hon och de andra kollegor som inte heller pratar med mig, sitter tätt samman och ignorerer mig.

När jag då går ut ur rummet för att jag inte orkar sitta där ensam, så säger hon saker som Jaha, duger inte vårat sällskap eller? Surt..

När vi har rapport/overlap, och den är klar, går jag och forbereder medicin och annat om det är de kollegor som ändå inte pratar med mig. De sitter och pratar med varandra om allt möjligt de ska men inte med mig.

Då kommer hon sen Birgitte och säger att jag går innan den är klar, och med sur min säger att det är så dåligt och att jag nu missat något.

Igår blev jag lite forsenad på morgonen. Jag ringde och sa det, de var Monika som tog det. Jag säger att jag är på väg och vilken tid jag är där.

Sen sitter Birgitte och säger att det är så dåligt av mig att ringa klockan 10 när jag skulle varit på jobbet den tiden, och att dessutom säga att jag inte vet när jag kommer. Hon är så sur att hon närmast spottar ut orden.
Och hon menar att hon blev såååååå stressad av det, trots att det var många kollegor på jobbet och det handlade om 20 minuter.

Jag säger till henne att det var inte så det var. Men hon fortsætter och säger emot mig, att det har jag visst sagt, och jag är tätt på att explodera, när jag återigen säger som det var. JAG om någon borde väl veta vad jag sagt och hur det var..
Hon fnyser surt och gör en ful min.

Jag orkar inte det här mer.. Det är psykiskt utmattande och jag kan ju märka skillnaden. När jag jobbar med kollegor med normalt hyfs och som kan bete sig, så har jag det superfint på jobbet.

Tyvärr har det varit alltför mycket av det dåliga på sistone, och jag kan inte hålla till det här.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarplaninac - Lördag 27 april 08:28

Jag har inte kunnat logga in på bloggen på över ett dygn, men allt är bara fint här. Har precis gått en kort morgonrunda med hundarna, jag och dottern, och idag var Zavannah betydligt lugnare. Vi körde och hämtade pizza igår. 8km bort. Zaharah ...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 10:10

Sonen och jag gick en morgonrunda med Zaray och Zavannah. De går fint tillsammans för Zavannah har sån respekt för Zaray. Det är lite svårare med Zaharah och Zavannah. Zavannah är helt galet på Zaharah nonstop, och hon säger ifrån gång på gång, men...

Av Sarplaninac - Fredag 26 april 07:14


Godmorgen. Charkan har sovit hela natten, och vid 6 imorse tittade ett rufsigt huvud upp över soffan, och dagen hade börjat. Ja det där är alltså Zavannah, när hon nöjd är i min famn. Jag gav alla 3 hundarna mat, släppte ut dem i den frostiga, k...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 22:46

Allting går fint, vi tar det stille roligt. Lång promenad med Zavannah och sen kort minirunda med charka och Zavannah. Nu blev det så ikväll att dottern sover med Zavannah och Zaray och jag fick äran med Zaharah. Tänkte först dottern ville det, m...

Av Sarplaninac - Torsdag 25 april 14:25

Jesus christ, Zavannah är helt op ad køre, hon vill leka och far fram som en bulldozer, tackar charkan som säger ifrån gång på gång. Nu har jag delat på dem, och också rådfrågat uppfödaren som är duktig på alla raser. Han skrattade lite åt att t...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards